تبیان، دستیار زندگی
ابراهیم پور فرج درباره آزادسازی نرخ هتل ها که رئیس سازمان میراث فرهنگی در همایش سرمایه گذاری در گردشگری آن را اعلام کرد به خبرنگار مهر گفت: دوستان بهتر است آزادسازی نرخ را معنا کنند. آزادسازی در جایی مانند اهواز جایگاهی ندارد در این شهر تنها یک هتل 4 ستار
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جایگاه رقابت در طرح آزادسازی قیمت

ابراهیم پور فرج درباره آزادسازی نرخ هتل ها که رئیس سازمان میراث فرهنگی در همایش سرمایه گذاری در گردشگری آن را اعلام کرد به خبرنگار مهر گفت: دوستان بهتر است آزادسازی نرخ را معنا کنند. آزادسازی در جایی مانند اهواز جایگاهی ندارد در این شهر تنها یک هتل 4 ستاره وجود دارد این هتل با کدام هتل دیگر می تواند رقابت کند؟ یا در استان اصفهان رقیب هتل خوب 5 ستاره کدامیک از هتلهاست؟ آزاد کردن نرخ یعنی ایجاد رقابت بین صاحبان سرمایه .

بخش گردشگری تبیان
ابراهیم پور

ابراهیم پور فرج درباره آزادسازی نرخ هتل ها که رئیس سازمان میراث فرهنگی در همایش سرمایه گذاری در گردشگری آن را اعلام کرد به خبرنگار مهر گفت: دوستان بهتر است آزادسازی نرخ را معنا کنند. آزادسازی در جایی مانند اهواز جایگاهی ندارد در این شهر تنها یک هتل ۴ ستاره وجود دارد این هتل با کدام هتل دیگر می تواند رقابت کند؟ یا در استان اصفهان رقیب هتل خوب ۵ ستاره کدامیک از هتلهاست؟ آزاد کردن نرخ یعنی ایجاد رقابت بین صاحبان سرمایه . اگر در جایی مانند ایرلاین ها آزادسازی نرخ انجام می شود  با تعداد زیادی ایرلاین و خطوط هوایی به مقاصد بی شمار رو به رو هستیم اما در اصفهان یا تهران که تنها چند هتل خوب ۵ ستاره یا ۴ ستاره داریم این هتلها با چه کسی می خواهند رقابت کنند؟

پورفرج بیان کرد: آیا میتوان گفت که به کرمان سفر می کنم اما شب در هتل ۵ ستاره تهران می خوابم چون این هتل خدمات و کیفیت و قیمت خوبی می دهد؟ چنین چیزی امکان ندارد. در بیشتر استانها تعداد هتلهای ما بسیار کم هستند و هر هتلی دارای ستاره ای است که می تواند با هتلهای همان رده رقابت داشته باشد اما در صورتی که تعداد این هتلها با درجات یکسان در یک مقصد بسیار زیاد باشد در آن صورت می توان گفت که آزاد سازی جواب می دهد.

وی افزود: ما با آزادسازی نرخ هتلها مخالف نیستیم اما یک نفر به ما بگوید منظور چیست؟ ما مجبوریم هر چه که تنها هتل ۵ ستاره خوب در استان می گوید قبول کنیم اینجا دیگر بحث رقابت معنا نمی شود. اکنون در ایران سرمایه گذاران هتل نمی خواهند که هتل دیگری ساخته شود چون سرمایه آنهابه خطر می افتد طبیعی است که هتلداران از آزادسازی نرخ استقبال کنند.


منبع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .