تبیان، دستیار زندگی
ست رئیس سازمان تبلیغات اصفهان از دعای عرفه به عنوان یك جریان استقرار یافته در فرهنگ شیعه یاد كرد. به گزارش خبر گزاری تبیان به نقل از شبستان از اصفهان ،حجت الاسلام سید حسین بهشتی نژاد رئیس سازمان تبلیغات اصفهان با تشریح ن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دعای عرفه یك جریان استقرار یافته در فرهنگ شیعه است

رئیس سازمان تبلیغات اصفهان از دعای عرفه به عنوان یك جریان استقرار یافته در فرهنگ شیعه یاد كرد.

به گزارش خبر گزاری تبیان به نقل از شبستان از اصفهان ،حجت الاسلام سید حسین بهشتی نژاد رئیس سازمان تبلیغات اصفهان با تشریح نقش ستادی این سازمان در برپایی مراسم با شكوه دعای عرفه گفت: دعای عرفه یك جریان استقرار یافته در فرهنگ شیعه و در میان مردم و اكثریت جامعه است.

وی با اشاره به پیشنه نورانی روز عرفه و حق تقدم آن بر مراسم اعتكاف گفت: از نظر ارزش مراسم عرفه با شبهای قدر برابری می‌كند و ائمه اطهار(ع) به كسانی كه توفیق استفاده از شبهای قدر را نیافته‌اند بشارت روز عرفه را داده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی‌نژاد در ادامه، تقارن دهة فجر و ماه محرم را موجب ارتقاء كیفت و كمیت برنامه‌های این ایام عنوان كرد و افزود: اجرای شش برنامه منظم و منسجم از برنامه‌های پیش‌بینی شده این ایام می‌باشد.
رئیس سازمان تبلیغات اصفهان گردهمایی مبلغان خواهر و برادر، گردهمایی هیأت های مذهبی، تشكیل ستاد هماهنگی و نظارت بر عزاداری های ماه محرم و صفر، گردهمایی مداحان هیأت‌های مذهبی،همایش ائمة جماعات دستگاههای دولتی و گردهمایی زنان نخبه فرهنگی با رویكرد دینی را از جمله برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان اعلام كرد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان محورهای اصلی ستاد هماهنگی و نظارت بر عزارداری‌ها شامل برگزاری هر چه بهتر و با شكوه‌تر عزاداری، بستر سازی و گسترش باورهای دینی، توجیه سخنرانان و مداحان جهت تبیین فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تشكیل تیم‌های بازرسی محسوس و نامحسوس از هیأت‌ها دانست و گفت: در این فصل پرنشاط تبلیغاتی كه با آغاز پایتختی فرهنگی اصفهان مقارن شده است باید بتوانیم پیشینه نورانی و غنی اصفهان را به جهانیان معرفی كنیم.
وی در ادامه سه اصل برنامه‌های قرآنی و تداوم نهضت قرآن آموزی، اعزام مبلغ به نقاط محروم استان اصفهان و سایر استانها و فعالیت مساجد، سازماندهی تشكل‌های دینی را در راستای سند چشم‌انداز بیست ساله و برنامة چهارم توسعه دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی نژاد با اشاره به برگزاری عزاداری ایام فاطمیه(س) طی دو سال گذشته در اصفهان گفت: آسیب‌شناسی در زمینه قداست عزاداریها، تقویت پایگاهای عزاداری و اصلاح نقاط ضعف آنها و تشویق و ترغیب جوانان به مراسم‌های مذهبی را از دیگر برنامه‌های سازمان عنوان كرد.
وی از برگزاری مسابقة سراسری و كشوری صد و پنجاه نفر از قاریان ممتاز كشور در بهمن ماه خبر داد و گفت این افراد منتخب جلسات موفق قرآنی استانها هستند كه از هر استان پنج نفر قاری برگزیده در این مسابقات رقابت خواهند كرد.

گفتنی است این مسابقه در دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشكی اصفهان برگزار خواهد شد. همچنین این مسابقات طی چهار سال گذشته در استانهای زنجان، ،سیستان و بلوچستان و هرمزگان برگزار شده است.