تبیان، دستیار زندگی
اب  صد و هفتاد و پنجمین شماره پگاه حوزه به ضمیمه سی و هشتمین ویژه‌نامه حوزه‌های دینی منتشر شد. به گزارش خبرنگار رسا، «دو گفتمان جهانی» عنوان نخستین مقاله این شماره پگاه حوزه است كه ابراهیم فیاض آن را به رشته تحریر در...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آسیب‌شناختی پیشرفت تحصیلی طلاب

صد و هفتاد و پنجمین شماره پگاه حوزه به ضمیمه سی و هشتمین ویژه‌نامه حوزه‌های دینی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار رسا، «دو گفتمان جهانی» عنوان نخستین مقاله این شماره پگاه حوزه است كه ابراهیم فیاض آن را به رشته تحریر درآورده است. دو موج عظیم با رقابت، جهان امروز را طی می‌كنند؛ موج آزادی بیرونی به معنای لیبرالیستی آن و موج عدالت طلبانه به معنای عمیق آن. شناخت این دو موج می‌تواند دولت‌ها و مردم را از خرد شدن و برخورد با موج‌های مخالف جلوگیری كند.
در بخش دیگری از پگاه حوزه، در گفت‌وگویی با دكتر محسن الویری، موضوع ارتباطات بین فرهنگی ایران و عربستان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. عناوین دیگر مقالات پگاه حوزه عبارتند از: قلمرو دین از منظر دین‌شناسان غربی و اسلامی، بازتاب‌های هولوكاست، جاده ولایت، جنگ خلیج فارس، پیامدها و پندها.
در ویژه‌نامه حوزه‌های دینی پگاه كه با این شماره پگاه حوزه منتشر شده است، گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ممدوحی از اساتید حوزه علمیه قم صورت گرفته است. موضوعاتی از قبیل: تخصصی شدن حوزه، مدارك علمی، مدرك‌گرایی و مانند آن از جمله مباحث طرح شده در این گفت‌وگو است.
«مطبوعات اسلامی، رسالت امروز و افق‌های پیش رو» دیگر مقاله سی و هشتمین ویژه‌نامه حوزه‌های دینی پگاه حوزه است. اهمیت و نقش مطبوعات اسلامی و بایستگی‌های مطبوعات اسلامی از سرفصل‌های این مقاله است.
در بخش‌های دیگر این ویژه‌نامه، دو گفت‌وگو با رییس مركز جهانی علوم اسلامی با موضوع مناسبات حوزه و دانشگاه و حجت‌الاسلام مسعود آذربایجانی با عنوان آسیب‌شناختی پیشرفت تحصیلی طلاب به چشم می‌خورد.