تبیان، دستیار زندگی
ست  حضرت آیت الله مكارم شیرازی از مراجع تقلید در دیدار گروهی از مشاوران اداره آموزش و پرورش تهران، بر ارایه الگوهای فرهنگی و معارف اهل بیت (ع) به جوانان تأكید كرد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت ال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عقاید، اخلاق و رفتار جوانان در خطر است

حضرت آیت الله مكارم شیرازی از مراجع تقلید در دیدار گروهی از مشاوران اداره آموزش و پرورش تهران، بر ارایه الگوهای فرهنگی و معارف اهل بیت (ع) به جوانان تأكید كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله مكارم شیرازی در این دیدار مهم‌ترین مشكل آموزش و پرورش را آلودگی‌های محیط فرهنگی به خصوص سایت‌های اینترنتی عنوان كرد و اظهار داشت: امروز مشكلات عجیب فرهنگی جوانان ما را هدف قرار داده است. عقاید، اخلاق و رفتار آنها در معرض خطر است. سرمایه‌های هر كشوری جوانان آن هستند و این سرمایه برای ایران كارآیی فراوانی دارد.
وی فرهنگ اسلام و تشیع علوی را بسیار قوی و غنی عنوان كرد و گفت: با احیای این فرهنگ می‌توانیم در برابر تهاجم‌های فرهنگی مقابله و جوانان خود را حفظ كنیم. مسأله مهم، شناخت معارف اهل بیت (ع) و ارایه آن به جوانان با یك منطق جوان‌پسند است.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم مسئولان را از ناامیدی و قرار گرفتن در حالت انفعالی نهی كرد و افزود: از هدایت جوانان نا‌امید نشوید، قلب جوانان ایران پاك است و اگر انسان به صورت مناسب وارد عرصه شود، به خوبی و به زودی نتیجه می‌گیرد.
وی خدمات مشاوران مدارس را عبادتی بزرگ دانست و گفت: پیامبر اكرم (ص) به امیر مومنان حضرت علی (ع) فرمودند: اگر یك نفر توسط شما هدایت شود، برای شما از آنچه آفتاب بر آن می‌تابد، بهتر است.
حضرت آیت الله مكارم خطاب به مشاوران گفت: با كمك‌هایی كه به دانش آموزان می‌كنید، به یقین افراد زیادی را هدایت خواهید كرد و هر كدام از آنها ذخیره‌ای برای روز قیامت شماست.