تبیان، دستیار زندگی
مجموعه ای از عکس های علیرضا شکاری با موضوع محرم و عزاداری امام حسین (ع) در نمایشگاهی با عنوان «ماه تابان» به نمایش گذاشته می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش برخی عکس های محرم درست نیست

مجموعه ای از عکس های علیرضا شکاری با موضوع محرم و عزاداری امام حسین (ع) در نمایشگاهی با عنوان «ماه تابان» به نمایش گذاشته می شود.

بخش هنری تبیان

ماه تابان، عکس محرم

این عکاس  اظهار کرد: گزیده ای عکس های شش - هفت سال گذشته ی من از شهرهای تهران، اصفهان و خرمشهر در این نمایشگاه روی دیوار می رود. این عکس ها به صورت غیرمستقیم به موضوع عزاداری محرم اشاره دارند. ساخت ضریح اباعبدالله (ع)، مشایعت آن در جاده شلمچه و قلمزنی اش در اصفهان از جمله موضوعات عکس های این نمایشگاه است.

او ادامه داد: تعزیه و نوع عزاداری مردم خرمشهر از دیگر مواردی است که در این مجموعه به نمایش گذاشته می شود. مردم خرمشهر با وجود آثاری که هنوز از جنگ در شهرشان وجود دارد، عزاداری محرم را به نحو احسن انجام می دهند.

شکاری با بیان این که برای برپایی این نمایشگاه برنامه ریزی از پیش تعیین شده ای نداشته ام، گفت: برنامه ای برای نمایش این مجموعه نداشتم و فکر می کنم صاحب این ایام کمک کرد که این ژس ها روی دیوار بروند و دیده شوند.

این عکاس به آسیب شناسی درباره ی برخی عکس ها با موضوع عزاداری محرم اشاره کرد و افزود: نمایش برخی عکس ها که نشان دهنده ی قمه زنی ها و آسیب افراد به خود است، کار درستی نیست. حتی عکاسی کردن و حضور در آن محیط هم درست نیست.

علیرضا شکاری از سال 1368 کار عکاسی در مطبوعات را آغاز کرد و تا 10 سال پیش آن را ادامه داد. او اکنون در حوزه ی انرژی کار مستند انجام می دهد.

نمایشگاه «ماه تابان» از 15 تا 19 مهرماه از ساعت 16 تا 20 در نگارخانه «تابستان» خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه مندان به هنر عکاسی است.


منبع: ایسنا