تبیان، دستیار زندگی
ع)   دلیل اصلی دشمنی استكبار جهانی به سركردگی آمریكا با ایران این است كه نظام جمهوری اسلامی منادی اسلام اهل بیت (ع) است و فقیهی جامع الشرایط در راس آن قرار دارد. به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان، آیت الله&nb...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دلیل اصلی دشمنی استكبار جهانی با ایران را سردادن ندای اسلام اهل بیت (ع)

دلیل اصلی دشمنی استكبار جهانی به سركردگی آمریكا با ایران این است كه نظام جمهوری اسلامی منادی اسلام اهل بیت (ع) است و فقیهی جامع الشرایط در راس آن قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان، آیت الله محمدی ری شهری، در این همایش گفت: رسول مكرم اسلام(ص) درحدیث ثقلین تمسك به قرآن و عترت را به تمام مسلمانان توصیه فرمود و برخی كه تصور می‌كنند حدیث ثقلین دو متن دارد، اشتباه می‌كنند.

نماینده ولی فقیه، دلیل بر عصمت و مرجعیت علمی اهل بیت (ع)، پیوند دین و سیاست و دلالت برامامت حضرت ولی عصر(عج ) را چهار پیام اصلی حدیث ثقلین دانست و گفت: عصمت اهل بیت (ع) را قرآن كریم مطرح كرده است و رسول گرامی اسلام نیز اهل بیت (ع) را همتای قرآن قرار داده واگر كسی به عصمت اهل بیت (ع) خدشه وارد كند در واقع به عصمت قرآن خدشه وارد كرده است و وجوب تمسك مطلق به اهل بیت (ع) و وجوب مطلق اطاعت از آن دلیل دیگری بر عصمت آنان است .

وی افزود: همتایی اهل بیت (ع) با قرآن دلالت بر مرجعیت علمی آنها دارد و اگر این مرجعیت همراه با رهبری سیاسی نباشد، امكان پذیر نیست كه تمام امت اسلام و بشریت از مرجعیت علمی استفاده كنند.

آیت الله ری شهری تاكید كرد: اگر جهان بخواهد از علوم اهل بیت (ع) استفاده كند، باید آنها در مصدر حكومت و سیاست قرار بگیرند.
نماینده ولی فقیه افزود: تجربه تاریخی نیز نگاه عمیق پیامبر مكرم اسلام را نشان داد. زمانی كه اهل بیت (ع) از قرآن جدا شد خلافت اسلام تبدیل به حكومت كسری و قیصر شد و این نشان می‌دهد كه تااین دو پیوند نداشته باشند اجرای احكام حقایق قرآن ممكن نیست.
حجت الاسلام والمسلمین ری شهری، بقای اهل بیت (ع) تا قیامت را یكی از روشن‌ترین پیام‌های ثقلین دانست وگفت: امامت حضرت حجت (عج ) از حدیث ثقلین قابل استخراج است ، زیرا اگر یكی از اهل بیت (ع) تا قیامت نباشد، بین كتاب و عترت افتراق حاصل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج گفت: تمسك به امام ظاهر پیروی مطلق و بدون قید و شرط از اوامر او تسلیم شدن به رهبری اوست ، اما پیروی از امام غایب، پیروی از نایبان خاص و سپس نایبان عام و امروز پیروی از ولی فقیه به شمار می آید.

وی با بیان اینكه امروز تمسك به امام زمان (عج ) پیروی از فقیه جامع الشرایط است گفت: اگركسی بخواهد در زمان غیبت دیندار حقیقی باشد به اسلام واقعی تمسك كند، باید از فقیه جامع الشرایط پیروی كند، همانگونه كه مردم مبارز ایران به رهبری امام، انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند و امروز با رهبری خلف صالح آن حضرت از دستاوردهای انقلاب پاسداری می‌كنند.

آیت الله ری شهری به توطئه‌های مختلف دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و پیروان اهل بیت (ع) اشاره كرد و گفت: دلیل اصلی دشمنی استكبار جهانی به سركردگی آمریكا با ایران اسلامی، این است كه نظام جمهوری اسلامی منادی اسلام اهل بیت (ع) است و فقیهی جامع الشرایط در راس آن قرار دارد.
وی با تجلیل از مقاومت اسلامی در لبنان، دلیل تهاجم گسترده رژیم صهیونیستی علیه مقاومت لبنان را تمسك مسلمانان لبنان به اسلام اهل بیت (ع) دانست .

بنا بر گزارش ستاد اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین ری شهری در پایان با ذكر روایتی از پیامبر اسلام (ص ) گفت: تمسك حقیقی به اهل بیت (ع) پاداش هزارشهید از شهدای بدر و احد را دارد.
بعثه مقام معظم رهبری براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری ، هرسال محور خاصی را به عنوان برنامه تبلیغی و فرهنگی درنظر می‌گیرد.

درسال جاری نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت ، محور تبلیغات را پیوند و قرآن و عترت معرفی كرده است.
درهمایش اهل بیت (ع) در بعثه مقام معظم رهبری ، دهها نفر از اندیشمندان جهان اسلام و علمای اهل سنت و شیعه كشورهای مختلف حضور داشتند.
پیش ازاین نیز بعثه مقام معظم رهبری همایش‌های تقریب، اهل سنت، قدس، روحانیون، فرهیختگان و ایرانیان خا رج از كشور را برگزار كرده است.