تبیان، دستیار زندگی
ود اصفهان از روز چهارشنبه، ۲۱ دی‌ماه جاری هم‌زمان با عید سعید قربان رسما با پیام رئیس‌جمهور پایتخت فرهنگی جهان اسلام می‌شود. به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از ایكنا «سید مرتضی بختیاری»، استاندار اصفهان صبح امروز ۱...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اصفهان به مدت یك‌سال پایتخت فرهنگی جهان اسلام می‌شود

اصفهان از روز چهارشنبه، ۲۱ دی‌ماه جاری هم‌زمان با عید سعید قربان رسما با پیام رئیس‌جمهور پایتخت فرهنگی جهان اسلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از ایكنا «سید مرتضی بختیاری»، استاندار اصفهان صبح امروز ۱۸ دی‌ماه در جمع خبرنگاران در اصفهان با بیان این مطلب گفت: كلید پایتخت فرهنگی جهان اسلام عصر روز عید قربان به شهردار اصفهان تحویل داده می‌شود و پایتخت فرهنگی اسلام كار خود را با شعار، «اصفهان، شهر مسلمان محمدی(ص)» به مدت یكسال آغاز می‌كند.
وی افزود: شبكه قرآن سیمای اصفهان در شب عید قربان و شب اولین روز از آغاز رسمی سال اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام آغاز به كار می‌كند و به جمع چهار شبكه استانی سیمای قرآن می‌پیوندد.
استاندار اصفهان در پاسخ به سئوالی در خصوص اینكه آیا هماهنگی با سازمان اوقاف برای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انجام داده‌‌اید، گفت: یك دوره مسابقات بین‌المللی قرآن احتمالاً در دهه فجر با حضور منتخبین كشورهای اسلامی برگزار خواهیم كرد.
وی افزود: برگزاری این مسابقه به سازمان تبلیغات ابلاغ شده است و علاوه بر مسابقات نمایشگاه بزرگ قرآنی جهان اسلام را برپا كنیم.
استاندار اصفهان در خصوص دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای سال پایتخت فرهنگی گفت: نظام‌نامه سال پایتخت فرهنگی جهان اسلام و در قالب تشكیل شورای عالی و ستاد اجرایی تنظیم شده است كه مسئولیت شورای عالی با معاون اول رئیس‌جمهور است.
وی افزود: ستاد اجرایی نیز با تشكیل هشت كمیته حوزه و روحانیت، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، فرهنگی و هنری، شهری، گردشگری و میراث فرهنگی، پشتیبانی و مالی، سیاسی و امنیتی و علمی و فنآوری فعالیت شبانه‌روزی خود را آغاز كرده است.
بختیاری اظهار كرد: تاكنون بیش از ۱۵۰ طرح از بخش‌های مختلف استان در اختیار دبیرخانه ستاد اجرایی قرار گرفته است كه با تأكید رئیس‌جمهور پنج طرح به صورت ماندگار اجرا خواهد‌شد.
استاندار اصفهان افزود: برنامه رسمی افتتاحیه اصفهان، پایتخت فرهنگی جهان اسلام عصر روز چهارشنبه با حضور سفرای ۴۶ كشور اسلامی در هتل عباسی انجام خواهد شد.
وی تصریح كرد: در این مراسم پس از تلاوت قرآن و قرائت پیام رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سخنرانی می‌كنند و كلید دومین پایتخت فرهنگی جهان اسلام توسط رئیس آیسسكو در اختیار شهردار اصفهان قرار می‌گیرد.
بختیاری افزود: همچنین پرچم ۵۷ كشور اسلامی و نورافشانی در میدان امام انجام می‌شود.
استاندار اصفهان در ادامه نیز از برپایی همایش‌های دینی با حضور فضلای حوزه علمیه و استادان دانشگاه و برنامه‌هایی به منظور تبیین موضوع انتظار خبر داد.
در این نشست همچنین «كلباسی»، مسئول صداوسیمای اصفهان در خصوص راه‌اندازی شبكه قرآن سیما گفت: با راه‌اندازی این شبكه ۶۰ درصد جمعیت اصفهان و شهرهای اطراف استان تحت پوشش قرار می‌گیرد و امیدواریم در چند ماه آینده این رقم به ۹۰ درصد برسد.