تبیان، دستیار زندگی
ست عضو کمیته ارشاد و تبلیغات کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت : وقتی کسی مذکور خدا باشد مورد حمایت و هدایت خالق خواهد بود و همین امر آرامش دل، سکون و اطمینان روحی و روانی را در پی خواهد داشت . در واقع دعا و نیایش ک...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نیایش کلید تمام فضائل معنوی و روحی انسان است

عضو کمیته ارشاد و تبلیغات کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت : وقتی کسی مذکور خدا باشد مورد حمایت و هدایت خالق خواهد بود و همین امر آرامش دل، سکون و اطمینان روحی و روانی را در پی خواهد داشت . در واقع دعا و نیایش کلید تمام معارف و فضائل معنوی و روحی انسان هستند .

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از مهر حجت الاسلام سید محمد رضا میرتاج الدینی عضو کمیته ارشاد و تبلیغات کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی   اظهار داشت: دعا عاملی برای صیقل  آرامش روحی است که به واسطه آن رابطه بین انسان و خالق را به خوبی برقرار می شود.

وی افزود: انسان همیشه در اضطرابهای درونی و همچنین در معرض حوادث مختلف و ناملایمات روحی و روانی است، برای اینکه بتواند در مقابل اینگونه مسائل ایستادگی کرده و به ثبات و آرامش برسد، لازم است به دعا و نیایش توجه بیشتری داشته باشد .

حجت الاسلام میرتاج الدینی با تأکید بر اینکه آرامش روحی و روانی انسان به پناهگاه و مرجعی مطمئن دارد، گفت: تنها تکیه گاه مطمئن و آرامش بخش انسان پرودگار عالم است که می بایست از طریق دعا و نیایش ارتباط صحیحی را با وی برقرار کرد .

عضو کمیته ارشاد و تبلیغات مجلس شورای اسلامی یادآورشد: دعا یکی از راههای ذکر خداست و یاد خدا که قرآن هم به آن دعوت می کند" الا بذکرالله تطمئن القلوب، با یاد خدا دلها آرام می گیرد" آرامش بخش بوده و بستر مناسب برای مقابله با ناملایمات زندگی و فشارهای روحی و روانی را فراهم می کند .

وی با اعلام اینکه انسان ذاکر بسیتر حیات و زندگی خود را بر پهنای وسیع ذکر گسترانده است، گفت: چنین انسانی مذکور خداوند یکتا خواهد بود چرا که یگانه خالق هستی فرموده است " مرا یاد کنید من هم شما را یاد می کنم".