تبیان، دستیار زندگی
ند   نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی شب گذشته دردیدار با وزیراوقاف و امور دینی الجزایر گفت: در شرایطی كه توطئه‌های دشمنان اسلام پیچیده تر شده است علما برای هوشیار كردن مردم و اتحاد امت اسلامی وظیفه مضاعفی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در مقابل توطئه های دشمنان ،‌ علما وظیفه مضاعفی در روشنگری مردم دارند

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی شب گذشته دردیدار با وزیراوقاف و امور دینی الجزایر گفت: در شرایطی كه توطئه‌های دشمنان اسلام پیچیده تر شده است علما برای هوشیار كردن مردم و اتحاد امت اسلامی وظیفه مضاعفی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از  رسا ، در این دیدار كه در چارچوب توسعه مناسبات نزدیك و دوستانه بعثه مقام معظم رهبری با بعثه‌های كشورهای اسلامی در موسم حج انجام شد ، آیت الله "محمد محمدی ری شهری" با قدردانی از پذیرایی گرم مسوولان بعثه الجزایر ابراز امیدواری كرد: این گونه دیدارها سبب گسترش روابط دوجانبه میان كشورهای اسلامی شود.
وی با تسلیت به دولت و مردم الجزایر به دلیل كشته شدن تعدادی از زائران این كشور در حادثه اخیر مكه ، برای آسیب دیدگان این حادثه از درگاه خداوند طلب سلامتی و بهبودی كرد.
در حادثه انهدام یك ساختمان در نزدیكی مسجدالحرام حدود ‪ ۷۰‬زائر كشته شدند كه ‪ هشت ‬تن از آنان الجزایری بودند.
حجت الاسلام والمسلمین ری شهری نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی ، به گسترش اسلام گرایی در جهان اشاره كرد و گفت: روز به روز بیداری اسلامی درجهان گسترده تر می‌شود و مردم جهان با حقایق اسلام بیشتر آشنا می‌شوند.
وی افزود: امروز دشمنان اسلام توطئه‌های پیچیده تری را برای ضربه زدن به اساس اسلام تدارك می‌بینند آنها از دو طریق به اسلام ضربه می‌زنند ، علاوه بر حملات مستقیم از كسانی كه ناآگاه و متحجر هستند به عنوان ابزار سیاسی علیه اسلام بهره می‌گیرند.
وی به عنوان نمونه به حادثه اخیر در كربلا اشاره كرد كه در یك عملیات تروریستی عوامل متحجر ، تعداد زیادی از پیروان اهل بیت (ع) به خاك و خون كشیده شدند.
حجت الاسلام والمسلمین ری شهری به مناسبات خوب دو كشور ایران و الجزایر اشاره و ابراز امیدواری كرد این دیدار به گسترش روابط دو كشور در زمینه‌های سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی منجر شود.
دكتر غلام الله وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر نیز در این دیدار با ابرازخرسندی از حضور نماینده ولی‌فقیه در بعثه الجزایر گفت: این گونه دیدارهای برادرانه مایه خیر و بركت برای دو كشور است و می‌توان آن را شبیه برادری مهاجرین و انصار ذكر كرد.
وی افزود: درشرایطی كه ایران و الجزایر مناسبات سیاسی نداشتند ، اینگونه دیدارها باعث برقراری مجدد روابط دو كشور مسلمان ایران و الجزایر شده است و این مناسبات براساس اصول روشن ادامه دارد.
وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر گفت: امروز آگاهی نسبت به حقایق اسلام گسترش یافته و همه ملتهایی كه سیاست ، آنها را در غرب یا شرق آلوده نكرده است امروز به اسلام توجه می‌كنند.
دكتر غلام الله افزود: گرایش روشن‌ فكران اروپا و آمریكا به اسلام مایه نگرانی غربی‌ها شده است.
وی با تایید سخنان حجت الاسلام والمسلمین ری‌شهری گفت: دشمنان با دو روش مستقیم و غیر مستقیم علیه كشورهای اسلامی توطئه می‌كنند. در روش مستقیم مسلمانان را از پیشرفت علمی و پژوهشی و كسب برخی معارف و علوم منع می‌كنند و تجاوزات مستقیمی علیه عراق ، فلسطین و افغانستان انجام می‌دهند و هر روز كشورهایی چون ایران و سوریه را تهدید می‌كنند.
وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر افزود: در روش غیر مستقیم، دشمن تعدادی افراد ناآگاه و خودفروخته را اجیر می‌كند تا اعمال خلافكارانه را انجام دهند. اینگونه حملات وحشیانه علیه مسلمانان و كشورهای اسلامی همچنان ادامه دارد.
وی رسالت علما را برای هوشیارسازی مردم مهم توصیف كرد و گفت: در صورتی كه علما رسالت خود را انجام ندهند باید در برابر خداوند پاسخگو باشند.
وی همچنین برضرورت گسترش روابط دو كشور جمهوری اسلامی ایران و الجزایر در تمام زمینه‌هابه ویژه سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی تاكید كرد.