تبیان، دستیار زندگی
می  حجت الاسلام و المسلمین فرجام گفت: حوزه علمیه مشهد با توان علمی بالایی كه دارد حاضر است مباحثه‌ای با فرق مختلف داشته باشد كه برای این كار شاگردان درجه سوم بعضی از علما نیز اعلام آمادگی نموده‌اند. به گزارش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمادگی طلاب مشهدی برای مباحثه با رهبران فرق اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین فرجام گفت: حوزه علمیه مشهد با توان علمی بالایی كه دارد حاضر است مباحثه‌ای با فرق مختلف داشته باشد كه برای این كار شاگردان درجه سوم بعضی از علما نیز اعلام آمادگی نموده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از  رسا، مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان روز گذشته در جلسه مدیران مدارس علمیه مشهد ، یكی از وظایف حوزه‌ها را پرورش مبلّغ در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی برشمرد و اظهار داشت: طلاب و روحانیون علاقه‌مند و دارای استعداد سخنوری، همراه با یافته‌های علمی خود می توانند نسبت به طرح هجرت اقدام نمایند و این خلأ را با حضور خود در نقاط مختلف كشور برطرف نمایند.
حجت الاسلام و المسلمین فرجام با توجه به نیاز جامعه، فراگیری تفسیر قرآن و نهج البلاغه را برای طلاب یك ضرورت دانست و چنین گفت: ما در دروس پایه، تفسیر قرآن و نهج البلاغه را جزء برنامه‌های درسی قرار دادیم و اصرار داریم علوم قرآنی و نهج البلاغه جزء دروس اصلی حوزه باشند؛ اما متأسفانه آنقدر كه طلاب به دروس ادبیات و اصول اهمیت می‌دهند به تفسیر علاقه‌ای نشان نمی‌دهند.
وی گفت: طلاب جوان باید در رشته‌های تخصصی علوم قرآنی، فلسفه و كلام كه هم اكنون در حوزه‌ها دایر است فعالانه وارد شوند و با دقت به فراگیری علوم بپردازند تا ظرفیت‌ها كامل و در آینده نه چندان دور شاهد ثمرات علمی آنها باشیم.
گفتنی است در ابتدای جلسه مسؤول دفتر سیاسی مركز مدیریت حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام محمد رسول رمضانی ضمن خیر مقدم به مدیران مدارس و طلاب، هدف از برگزاری این جلسات را رشد علمی و سیاسی طلاب و پاسخ به سئوالات آنان برشمرد.