تبیان، دستیار زندگی
شد  رییس جمهور صبح پنج شنبه در دیدار جمعی از نخبگان، فرهنگیان و صاحبان فكر و اندیشه قم در سالن معصومیه استانداری این استان، دولت را پشتیبان و حامی تلاش‌های علمی و فرهنگی در قم عنوان كرد. به گزارش خبرنگار تبیان به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قم می‌تواند غنی‌ترین دانشگاه اسلامی را داشته باشد

رییس جمهور صبح پنج شنبه در دیدار جمعی از نخبگان، فرهنگیان و صاحبان فكر و اندیشه قم در سالن معصومیه استانداری این استان، دولت را پشتیبان و حامی تلاش‌های علمی و فرهنگی در قم عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، محمود احمدی نژاد در این دیدار با بیان انتظارات دولت از شهر قم و مراكز علمی دینی در این شهر اظهار داشت: ساختن قم و كشور جز به دست قمی‌ها امكان‌پذیر نمی‌باشد.
وی اضافه كرد: اگر بحث كشاورزی، صنعت، دانشگاه‌ها و فرهنگ و رابطه حوزه و دانشگاه و تولید علم است باید آستین‌ها را بالا زد. دولت در كنار و در خدمت و پشتیبان شماست. اگر نیازی به هماهنگی و جهت‌دهی نیز باشد دولت وظیفه خود را در این زمینه انجام خواهد داد.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با دعوت از همه نخبگان شهر قم برای ساختن این شهر خاطرنشان ساخت: قم می‌تواند بزرگترین و غنی‌ترین دانشگاه‌های اسلامی را در خود داشته باشد. دانشگاهی كه در خدمت آرمان‌های الهی، فرهنگ اسلامی و مبلغ علم باشد. و دانشگاهی كه بعنوان پرچمدار تمدن اسلامی در دوران معاصر قرار گیرد.
وی با بیان اینكه دولت خدمت به قم را برای خود افتخار می‌داند گفت: این دولت هر قدمی كه بتواند برای شهر قم برخواهد داشت و آن را از افتخارات و توفیقات الهی برای خود به حساب می‌آورد.
رییس جمهور افزود: اگر قرار است قم پایتخت جریان فكری باشد و می‌بایست لوازم آن را هم فراهم كرد و اگر بخواهیم دنیا را اداره كنیم، مقدمه آن اداره كردن فكر و فرهنگ ملت‌هاست و مردم قم همان‌گوهنه كه در تمام مراحل انقلاب پیشتاز بوده‌اند باید در مدیریت فرهنگ جهان و پاسخ‌گویی به نیازهای فرهنگی آنها پاسخ دهیم.
دكتر احمدی نژاد سپس دولت اسلامی را نیازمند علوم اسلامی منتشر شده از حوزه‌ها و مراكز علمی عنوان كرد و یادآور شد: دولت نیازمند پشتوانه علمی و اسلامی قم است. تا بتوانیم ان‌شاءالله بانك‌ها، كشاورزی، روابط بین كارگر و كارفرما، بازار و جامعه همگی اسلامی شود. و این وظیفه حوزه علمیه قم است كه خود آن فكری بدهد. و من امروز دست نیاز به سوی علمای قم دراز می‌كنم و امیدوارم آن‌گونه كه باید قم مسؤولیت‌های انقلابی و اسلامی خود را انجام دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محرومیت‌های استان قم تأكید كرد: قم مركز معنویت و اندیشه اسلامی است. ولی در طول انقلاب شهرهایی كه بیشتر برای انقلاب تلاش كردند، كمتر از مزایای مادی انقلاب بهره بردند و قم بیشتر از سایه شهرها برای انقلاب زحمت كشید، لذا بیشتر از آنها هم دچار محرومیت شده است.
گفتنی است در ابتدای این دیدار نمایندگانی از مراكز دانشگاهی، علمی و نخبگان استان به سخنرانی پرداخته و مشكلات اقشار مختلف عملی، فرهنگی جامعه را بیان كردند.