تبیان، دستیار زندگی
شد  همایش اهل بیت عصمت و طهارت ( ع ) با حضور علما و اندیشمندان كشورهای اسلامی روز شنبه در بعثه مقام معظم رهبری در مكه مكرمه برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا، دراین همایش كه با هدف تب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش اهل بیت ( ع ) در مكه مكرمه برگزار شد

همایش اهل بیت عصمت و طهارت ( ع ) با حضور علما و اندیشمندان كشورهای اسلامی روز شنبه در بعثه مقام معظم رهبری در مكه مكرمه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا، دراین همایش كه با هدف تبیین نقش اهل بیت (ع) در تفسیر قرآن و حفاظت از شرع مقدس اسلام برگزار شد حجت‌الاسلام محمد مهدی هادوی از اعضای مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: برخلاف ادعای غربی ها، قرآن كریم نه بصورت مفاهیم بلكه به همان صورتی كه امروز هست به پیامبر نازل شده و تفسیر آن نیز اختصاص به پیامبر خدا دارد.
حجت الاسلام هادوی اضافه كرد : بعد از پیامبر اسلام این تنها معصومین هستند كه صلاحیت تفسیر و تبیین جزییات قرآن را دارند .
وی حفاظت از قرآن را نیز یكی دیگر از رسالت‌های ائمه معصومین دانست و اظهار داشت : جهان اسلام شیوه فهم و تفهیم قرآن را از اهل بیت (ع) آموخته است .
شیخ خالد عطیه رییس بعثه عراق نیز در این گردهمایی گفت : امام علی (ع) و یازده فرزند معصوم آن حضرت، همه قرآنهای زنده بودند و به این وسیله نیز توانستند بهترین ارتباطات را با مردم برقرار كنند .
وی اضافه كرد : امام علی (ع) با درك قرآن حاضر شد از حق خود بگذرد تا اسلام پایدار بماند .
وی آثار ناشی از امامت و ولایت در جهان تشیع را بسیار تعیین‌كننده دانست و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، مقاومت مردم لبنان و عراق نتیجه پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
شیخ خالد عطیه نقش مراجع دینی در مقاومت و آرامش میان مردم را یك نقش حیاتی توصیف كرد و افزود : آرامش شیعیان در عراق نمونه‌ای از رهنمودهایی بود كه مراجع عالیقدر بوجود آوردند .
شیخ عبدالكریم عبید از اعضای مقاومت اسلامی لبنان نیز در ارتباط با دیدگاه صهیونیست‌ها نسبت به ائمه اطهار و شیعیان سخن گفت .
وی كه به مدت ‪ ۱۵‬سال در اسارت رژیم صهیونیستی بوده‌است گفت: صهیونیست ها شیعیان را دشمنان واقعی خود می‌دانند، با این دلیل كه تاكنون هیچ شیعه‌ای راضی با سازش یا صهیونیست‌ها نشده‌است.
شیخ عبید افزود : صهیونیست‌ها از این بابت كه شیعیان از الگوهای بسیار متعالی مانند علی (ع) و امام حسین (ع) پیروی می‌كنند سخت از شیعیان بیم دارند هدفشان نیز مبارزه با دیدگاههای شیعه است .
وی اضافه كرد : بعد از آنكه امام خمینی (ره) آن جمله تاریخی " اسرائیل غده سرطانی است، باید از جهان ریشه كن شود" را فرمودند صهیونیست‌ها از سازش با شیعیان نا امید شدند .
شیخ جمعه اسدی امام جمعه كویته پاكستان نیز با تاكید بر لزوم استفاده مسلمانان از كنگره حج برای حل مشكل كشورهای اسلامی گفت : موسم حج ظرفیت بسیار عظیمی است كه تاكنون مورد استفاده قرار نگرفته است .
وی وحدت كلمه و اتحاد میان مسلمانان را مایه عظمت و بزرگی جهان اسلام عنوان كرد و اظهار داشت : اهل بیت عصمت و طهارت و قرآن و عترت مهمترین عاملی هستند كه مسلمانان می‌توانند بر آنها متمسك شوند .
گزارش ایرنا حاكی است ، وی دشمنی سپاه صحابه با شیعیان پاكستان را توطئه دشمنان اسلام دانست و گفت: ما به تبعیت از ائمه معصومین تاكنون در مقابل این توطئه‌هاایستاده‌ایم و بعد از این نیز خواهیم ایستاد .