تبیان، دستیار زندگی
ن- نیوزلند به مصاف هم می روند ایران و نیوزلند درتاریخ 12 اكتبر ( مهرماه) قرار است تا درباره چالش های به وجود آمده در بازی های بین قاره ای مذاكره كنند. سایت كنفدراسیون فوتبال آسیا با اعلام این خبر می نویسد: این تصمیم عصر روز س...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سایت AFC خبر داد:

ایران- نیوزلند به مصاف هم می روند


ایران و نیوزلند درتاریخ 12 اكتبر ( مهرماه) قرار است تا درباره چالش های به وجود آمده در بازی های بین قاره ای مذاكره كنند.

سایت كنفدراسیون فوتبال آسیا با اعلام این خبر می نویسد: این تصمیم عصر روز سه شنبه توسط مقامات 2 طرف اتخاذ شد. قرار است این بازی به صورت رفت وبرگشت در ماه های اكتبر و آوریل انجام شود اما همزمانی این بازی ها با رقابت های شرق آسیا برای مقامات فوتبال جهت هماهنگی این دیدار، مشكلاتی ایجاد كرده است.

این رقابت بین قهرمانانAFC وOFC صورت خواهد گرفت. ایران كه در سال 2002 فاتح رقابت های آسیایی شده و كره جنوبی را در بوسان درهم كوبیده است، اكنون باید به مصاف نیوزلند برود. تیمی كه پس از پیروزی یك بر صفر برابر استرالیا در فینال رقابت هایOFC در جولای سال گذشته قهرمان منطقه اقیانوسیه شده است.

در هر حالت هر دو كشور ایران و نیوزلند طبق نامه های ارسالی آنها به فیفا، مشخص است كه با جدول زمانبندی اعلام شده برای دو دیدار رفت و برگشت مشكل دارند.

بیل مك گان رییس دفتر فوتبال نیوزلند نیز درمصاحبه با خبرنگاران گفت: آنها بدون مشورت با مقامات ایرانی و نیوزلندی این جدول زمانبندی را اعلام كرده اند و این اصلا درست نیست.

ایران و نیوزلند ، تنها 2 بار در گذشته یكدیگر را ملاقات كرده اند. اولین دیدار در سال 1973 انجام شد، و نتیجه این دیدار صفر برصفر به پایان رسید. و دومین دیدار نیز 5 سال پس از آن صورت گرفت كه ایران در آن بازی با نتیجه 2 بر یك به پیروزی رسیده است.

یحیی گل محمدی مدافع تیم ملی ایران نیز در مصاحبه ای با سایتAFC می گوید: پیروزی در چنین مسابقه ای بسیار مهم است و بازیكنان ما برای رویارویی در چنین بازی لحظه شماری می كنند وامیدوارم كه هر چه سریعتر مشكل این دیدار در زمانبندی آن حل شود.