تبیان، دستیار زندگی
ند   روحانى شیعه صور و جبل عامل لبنان، هدف برپایى نظام فدرالى را از سوى اشغال‌گران در عراق را پاره پاره كردن كشور دانست و گفت: اشغال‌گران با چنین رفتارى درصدد چیره شدن بر منطقه هستند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نظام فدرالى، عراق را پاره پاره مى كند

روحانى شیعه صور و جبل عامل لبنان، هدف برپایى نظام فدرالى را از سوى اشغال‌گران در عراق را پاره پاره كردن كشور دانست و گفت: اشغال‌گران با چنین رفتارى درصدد چیره شدن بر منطقه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی  تبیان به نقل از رسا  علامه سید على امین، روحانى شیعه سرشناس لبنانى، طی نشستی خبرى گفت: نظام فدرالى، عراق را پاره پاره مى‌كند.
وى افزود: تأكید اشغال‌گران بر برپایى فدرالیسم در عراق به جهت تجزیه كشورهاى اسلامى و عربى است و آنها با چنین سیاستى به دنبال چیرگى بر منطقه هستند.
سید علی امین با اشاره به تاریخچه فدرالیسم در غرب گفت: غرب به جهت پراكندگى و عدم یكپارچگى درونى، بر تشكیل نظام فدرالى تأكید كرد تا یكپارچگى خود را به دست آورد. وى افزود: عراق از گذشته‌هاى دور یكپارچه بود و همه نژادها و آیین‌ها در كنار یكدیگر به آرامى مى‌زیستند. وى ادامه داد: فدرالیسم در عراق بر خلاف غرب سبب پراكندگى و عدم یكپارچگى مى‌شود.
امین با مخاطب قرار دادن تأیید كنندگان برپایى نظام فدرالى در عراق گفت: دین رسمی در قانون اساسى نوین عراق، اسلام است و از ضرورت‌هاى فقه سیاسى اسلام نیز وحدت است. وى افزود: شیعیان باید از تكه تكه شدن عراق جلوگیرى كنند.
شایان ذكر است مدتى پیش حجت الاسلام سید عبد العزیز حكیم، رئیس مجلس اعلاى انقلاب اسلامى عراق، ضمن تأكید بر جلوگیری از تجزیه عراق، برپایى نظام فدرالى را تأكید كرد.