تبیان، دستیار زندگی
قم  مدیر حوزه علمیه قم پنج شنبه بعد از ظهر در آغاز مراسم دیدار رییس جمهور با نخبگان و فرهیختگان حوزه علمیه قم در مدرسه عالی امام خمینی (ره) توجه بیشتر دولت به حوزه علمیه و شهر مقدس قم را خواستار شد. به گزارش خبرنگ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توجه بیشتر دولت به حوزه علمیه و شهر مقدس قم

مدیر حوزه علمیه قم پنج شنبه بعد از ظهر در آغاز مراسم دیدار رییس جمهور با نخبگان و فرهیختگان حوزه علمیه قم در مدرسه عالی امام خمینی (ره) توجه بیشتر دولت به حوزه علمیه و شهر مقدس قم را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار  تبیان به نقل از رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین  حسینی بوشهری با بیان اینكه حوزه‌های علمیه از شعارها و عملكرد عدالت‌طلبانه دولت جدید حمایت می‌‌كند اظهار داشت: در شرایطی كه بحث عدالت و مبارزه با ستم نظام اسلامی در جهان توسط ریاست جمهوری پیچیده شده، دولت نیازمند حمایت از سوی حوزه‌های علمیه می‌باشد و حوزه علمیه قم امروز در این عرصه حامی دولت و رییس جمهور است. رویكرد جدید دولت در خروج سیاست خارجی ایران از انفعال و توجه جهانیان به نقاط ضعف استكبار مورد تاكید و حمایت حوزه علمیه می‌باشد.
وی توجه دولت به مراكز اسلامی و علمی حوزه را خواستار شد و گفت: طبیعت حاكمیت اسلامی است كه نسب به مراكز اسلامی و علمی بی‌توجه نباشد و تا این مراكز مورد حمایت قرار نگیرند نمی‌توانند خدمات مناسبی به جامعه ارائه كنند.
مدیر حوزه علمیه، شهر قم را شهری مذهبی، فرهنگی و زیارتی معرفی كرد و یادآور شد: نباید از قم انتظار درآمدزایی داشته باشیم. امروز سیل زایران به سوی قم روان است ولی امكانات پذیرایی و خدماتی بسیار ضعیف است. حوزویان بعنوان شهروندان قم نسبت به توسعه شهر احتمام ویژه‌ای دارند.
وی در ادامه ابراز امیدواری كرد با اتمام طرح‌های نیمه تمام در استان، ان‌شاءالله شهری توسعه یافته و حوزه‌ای بالنده داشته باشیم و اضافه كرد: عالم اسلامی و مسئولین استان قم باید دست به دست یكدیگر دهند و قم را بعنوان چهر‌ه‌ای نمونه از حكومت اسلامی به جهان معرفی كنند.