تبیان، دستیار زندگی
فت   مركز جهانی علوم اسلامی، چهاردهمین شماره دو ماهنامه اطلاع‌رسانی «پژوهه» را منتشر كرد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، عنوان سرمقاله این شماره پژوهه، علامه طباطبایی و احیای منطق عقل و وحی نام د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پژوهه دو ماهنامه اطلاع‌رسانی پژوهشی مركز جهانی علوم اسلامی انتشار یافت

مركز جهانی علوم اسلامی، چهاردهمین شماره دو ماهنامه اطلاع‌رسانی «پژوهه» را منتشر كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، عنوان سرمقاله این شماره پژوهه، علامه طباطبایی و احیای منطق عقل و وحی نام دارد. بنیان‌گذاری شیوه‌ای نو و ابتكاری در تفسیر، بهره‌گیری از آیات دیگر قرآن، تلاش برای احیای اندیشه‌های فلسفی و بازگشت به آنها، طرح مباحث جدید فلسفی از جمله بحث ادراكات اعتباری، از مهم‌ترین فعالیت‌های علمی علامه طباطبایی در زمینه احیای منطق عقل و وحی است.
در بخش دیگری از پژوهه مقاله‌ای از حجت‌الاسلام علی اكبر رشاد با عنوان علم و نهضت تولید علم منتشر شده است. نویسنده در آغاز به تعریف مفهوم نهضت نرم‌افزاری پرداخته و سپس موانع تولید علم اسلامی و نسبت معرفت شناسی و ضرورت تعامل بین حوزه و دانشگاه را بیان می‌كند.
در این شماره پژوهه گفت‌وگویی با دو تن از روحانیون پاكستانی در مورد عالمان و اندیشه‌های اسلامی در پاكستان صورت گرفته است.
همچنین گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام بابایی با عنوان المیزان؛ گامی نو در تفسیر انجام پذیرفته است.
علاوه بر عناوین ذكر شده این مطالب در چهاردهمین شماره دو ماهنامه پژوهه به چشم می‌خورد: تفسیر قرآن در دور جدید و معاصر، روش‌شناسی مطالعات سیاسی در اسلام از دیدگاه سید محمدباقر صدر، روش تدوین مقاله علمی.