تبیان، دستیار زندگی
ود  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی تاكید كردند:جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن توانایی‌های فراوان،جوانان با استعداد و ایمان راسخ،می‌تواند «مادر علم» در میان كشورهای اسلامی شود. به گ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران می‌تواند «مادر علم» در میان كشورهای اسلامی شود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی تاكید كردند:جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن توانایی‌های فراوان،جوانان با استعداد و ایمان راسخ،می‌تواند «مادر علم» در میان كشورهای اسلامی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا ، حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ،با تاكید بر اهمیت مسأله فرهنگ عمومی و وظیفه اصلی این شورا برای مهندسی فرهنگی كشور تصریح كردند:در شرایط جدید كه مردم با حضور گسترده در انتخابات پایبندی خود به اسلام، ارزشهای انقلاب و آرمانهای امام (ره) را بار دیگر به نمایش گذاشتند،زمینه مناسب برای تصحیح جهت گیریهای فرهنگی كشور بر اساس سند چشم‌انداز بیست ساله فراهم شده كه لازمه آن پویایی، نشاط و نوآوری مضاعف در شورایعالی انقلاب فرهنگی و شوراهای اقماری آن است.
ایشان با اشاره به عمق باورهای دینی مردم و اعتقاد آنان به مبانی انقلاب اسلامی افزودند:علیرغم این استحكام اعتقادی باید برای تصحیح برخی عوارض فرهنگی غلط و غیرهمخوان با آرایش فرهنگی انقلاب برنامه‌ریزی مناسب و اجرایی انجام گیرد.
مقام معظم رهبری یكی از وظایف اصلی شورایعالی انقلاب فرهنگی را پیگیری اجرایی مصوبات برشمردند و خاطرنشان كردند:این شورا باید ضمن ارایه نقشه مهندسی فرهنگی كشور به همراه راهكارهای اجرایی، تحقق مصوبات را تا آخرین مرحله دنبال نماید و فلسفه حضور روسای قوا و برخی وزرا و روسای سازمانها نیز به همین منظور است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برنامه‌ریزی بلندمدت و آینده‌نگری را از جمله وظایف شورایعالی انقلاب فرهنگی دانستند و لزوم فعال‌تر شدن شوراهای اقماری و استفاده از افراد صاحب‌نظر و تمام وقت در این شوراها را توصیه كردند.
ایشان با تاكید بر ارتباط مستمر شورایعالی انقلاب فرهنگی با نخبگان حوزه و دانشگاه و اطلاع‌رسانی مناسب تصمیمات شورا به نخبگان افزودند:توجه بیش از پیش به تولید علم و ترویج نظریه‌پردازی در این شورا از مسایل مهمی است كه زمینه‌ساز تولید علم و جهش علمی در كشور خواهد بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح كردند: جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن توانایی‌های فراوان، جوانان با استعداد و ایمان راسخ، می‌تواند «مادر علم» در میان كشورهای اسلامی شود.
ایشان تاكید كردند:ایران اسلامی و همچنین امت اسلامی در صورتی می‌توانند حرف حق خود را با قدرت در دنیا مطرح كنند كه از نظر علمی در سطح بالایی باشند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نوسازی نظام آموزشی و تصحیح مدل قدیمی رایج، توجه بیش از پیش به علوم پایه و علوم انسانی در مراكز علمی، برنامه‌ریزی برای تولید محصولات فرهنگی جدید همچون بازیهای رایانه‌ای مناسب و اهتمام ویژه به امر نخبگان برای شناسایی و سازماندهی آنان به منظور بهره‌گیری بهتر از این قشر ممتاز و همچنین تامین نیازمندیهای آنان را از جمله رویكردهای مهم شورایعالی انقلاب فرهنگی دانستند.
در این دیدار آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهوری و رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی، علم و فرهنگ را پایه و اساس تحقق اهداف چشم‌انداز بیست ساله و هرگونه جهش در كشور دانست و افزود:شورایعالی انقلاب فرهنگی با توجه به ظرفیتهای فراوان آن و حضور جمع زیادی از فرهیختگان در این شورا، در دوره جدید مصمم به اصلاح جهت گیریهای آموزشی در تمام مقاطع و همچنین اصلاح جهت گیریهای فرهنگی است.
وی رویكرد شورایعالی انقلاب فرهنگی را پیگیری همه مصوبات برای اجرایی شدن آنها بیان كرد.
احمدی ‌نژاد دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی همچنین گزارشی از جلسات و مصوبات یكسال گذشته شورا و همچنین شوراهای اقماری ارائه كرد.
در این دیدار تعدادی از اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی دیدگاه‌های خود را درباره برخی مسایل فرهنگی و آموزشی كشور بیان كردند.