تبیان، دستیار زندگی
شد مراسم پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله  شیخ محمد لاكانی  از روحانیون نام آشنا و اساتید برجسته حوزه علمیه عصر روز چهارشنبه در مسجد بزرگ خواهر امام رشت برگزار شد. در این مراسم كه جمع كثیری از مردم ، اساتید حوزه ،...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله " لاكانی" در رشت برگزار شد

مراسم پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله  شیخ محمد لاكانی  از روحانیون نام آشنا و اساتید برجسته حوزه علمیه عصر روز چهارشنبه در مسجد بزرگ خواهر امام رشت برگزار شد.

در این مراسم كه جمع كثیری از مردم ، اساتید حوزه ، مدیران اجرایی ، طلاب و روحانیون استان گیلان شركت داشتند یاد و خاطره آن عالم ربانی را گرامی داشتند.

حجت‌الاسلام صدیق عربانی  امام جمعه موقت رشت از سخنرانان این مراسم بود كه ضمن تجلیل از مقام علمی آیت‌الله لاكانی  از او به عنوان شخصیتی ماندگار در تاریخ یاد كرد.

وی همچنین در این مراسم برحفظ حرمت و ارج‌گذاری به علمای دین و بزرگان علمی جامعه تاكید كرد.

شركت‌كنندگان در این مراسم سپس با حضور بر مزار این شخصیت بزرگ روحانی گیلان به قرائت فاتحه برای آمرزش روح وی پرداختند.

آیت‌الله شیخ محمد لاكانی فرزند آیت الله شیخ مهدی لاكانی درسال ‪ ۱۳۷۹‬در سن ‪ ۸۸‬سالگی به دلیل عارضه قلبی در منزل خود در شهر رشت درگذشت.

ایشان در نجف متولد و تحصیلات اولیه خودرا نیز در نجف به پایان رسانده و سپس برای ادامه تحصیلات خود به قم سفر كرد و مدتی بعد به درجه اجتهاد رسیده است.

آیت‌الله لاكانی از علما و مراجع تقلید كشور بود كه ‪ ۵۰‬سال قبل اجتهاد مطلق را از آیت الله بروجردی دریافت كرده بود.

وی آثار مختلفی به زبانهای عربی و فارسی از خود برجای گذاشته است كه كتاب مرجعیت و ولایت در دو جلد از كتابهای جدید ایشان است كه در زمینه اثبات مرجعیت و ولایت از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه نوشته شده است.

وی استاد اخلاق ، فقه و اصول بوده و در تدریس بالاترین سطح حوزه تبحر وافر داشته و در اواخر عمر خود در شهرستان رشت مقدمات كفایت الاصول را به تعداد زیادی از روحانیون و طلاب استان در بیت خود تدریس می‌كرد.