تبیان، دستیار زندگی
ود آب خنک و مقدس زمزم زمانی که زائران برای انجام مراسم حج به عربستان سفر می کنند عطش معنوی و جسمانی آنها را فرو می نشاند، پیش بینی شده امسال بیش از 4 میلیون لیتر از این آب میان زائران خانه خدا توزیع شود . به گزارش خبرن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیش از 4 میلیون لیتر آب زمزم میان زائران توزیع می شود

آب خنک و مقدس زمزم زمانی که زائران برای انجام مراسم حج به عربستان سفر می کنند عطش معنوی و جسمانی آنها را فرو می نشاند، پیش بینی شده امسال بیش از 4 میلیون لیتر از این آب میان زائران خانه خدا توزیع شود .

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از حج  عبد الله الدویری نایب رئیس دفتر مشترک زمزم در گفتگو با اسلام آن لاین اظهار داشت: امسال طرحی سه جانبه در راستای فراهم کردن آب زمزم برای زائران راه اندازی کرده ایم.
وی گفت: زمانی که مؤمنان وارد مکه می شوند، بطری های 300 میلی لیتری آب زمزم به وفور در اختیار آنها قرار می گیرد و همچنین این آب مقدس به وسیله فنجانهای مسی که با خطاطی و طرحهای اسلامی تزئین شده در اتوبوس ها توزیع و بطری های یک لیتری هم به محل اقامت زائران ارسال می شود .
دوریری افزود: زمانی که زائران آداب حج را به اتمام رسانده و برای بازگشت به کشور خود آماده می شوند، یک بطری 1/5 لیتری از آب زمزم را با خود می برند.
انتظار می رود دفتر مشترک زمزم بیش از 4 میلیون لیتر مکعب آب زمزم در میان زائران توزیع کند.
8 هزار کانتینر آب زمزم در مسجد الحرام وجود دارد. مسجد النبی به طور متوسط 664 هزار لیتر مکعب آب زمزم در اختیار زائران قرار می دهد.
انتظار می رود مقدار مصرف روزانه زائران بیش از 1641 لیتر مکعب باشد. چاه زمزم ، در 35 متری شرق کعبه قرار دارد.
درباره اهمیت آب زمزم و فضیلت نوشیدن آن روایات زیادی نقل شده است. پیامبر اسلام فرموده است: زمزم بهترین چاه های دنیا است. پیامبر نیز اغلب از این آب استفاده کرده و از آن می نوشید و هر جا بود دستور می فرمود که اصحاب این آب را برای آشامیدن و وضو ی ایشان فراهم آورند.
زمزم از چشمه های بهشت و از آیات خدا در حرم الله و بهترین آب روی زمین شمرده شده است. مستحب است پس از نوشیدن آن گفته شود ” اللهم اجعل علماً نافعاً و رزقاً واسعاً و شفاءً من کل داءٌ‏‎ْْ ”پروردگارا این آب را برای من موجب علم سودمند و روزی فراوان و داروی هر درد قرار بده