تبیان، دستیار زندگی
ود آیت الله نوری همدانی در دیدار با دانشجویان تاكستان ضمن تاكید بر گرامیداشت ایام الله 19 دی ،سالروز قیام خونین مردم قم ،بزرگ ترین دستاورد انقلاب را تشكیل حكومت اسلامی دانست. به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان از ق...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشكیل حكومت اسلامی اولین دستاورد انقلاب ما بود

آیت الله نوری همدانی در دیدار با دانشجویان تاكستان ضمن تاكید بر گرامیداشت ایام الله 19 دی ،سالروز قیام خونین مردم قم ،بزرگ ترین دستاورد انقلاب را تشكیل حكومت اسلامی دانست.

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان از قم، این مرجع تقلید شیعه در این دیدار با اشاره به دستاوردهای انقلاب گفت: حكومت نقش مهمی در ساختار جامعه دارد و قانون اساسی كه از قرآن و اهل بیت ''ع''‌گرفته شده باشد اصیل ترین و اساسی ترین قانون زندگی خواهد بود چرا كه با فطرت انسان در ارتباط است.
وی افزود:‌ ایجاد وحدت میان اقشار مختلف جامعه دومین دستاورد این انقلاب پر بركت بود كه توانست نه تنها مسلمانان ایران بلكه همه مسلمانان جهان را با موجی كه ایجاد كرد زیر پرچم استقلال و آزادی گرد هم آورد.
آیت الله نوری همدانی خطاب به خواهران دانشجو تصریح كرد:‌ قبل انقلاب راه تحصیل علم و دانش بر روی بانوان بسته بود و از تحصیل علم و كمال محروم بودند كه این نتیجه سیاست غربی حاكم بر كشور ما بود چرا كه برای بانوان ارزشی قائل نبودند و زن را موجودی درجه دوم می دانستند درحالی كه انقلاب ما ارزش واقعی زن را به او برگرداند چرا كه در اسلام ارزش به علم و تقوا، ایمان ،اخلاق و عمل صالح است و مرد و زن با هم فرقی ندارند.
وی تاكید كرد: شما باید شایستگی خود را در همه عرصه ها نشان دهید و ثابت كنید كه مرد از دامن زن به معراج می رود.