تبیان، دستیار زندگی
ست ایده تقریب مذاهب اسلامی باید از مرحله نخبگان به توده های مسلمان سوق یابد تا زمینه وحدت اسلامی امتها به خوبی فراهم شود . به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از مهر آیت الله محمد علی تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توجه توده های مسلمان به تقریب مذاهب اسلامی ضروری است

ایده تقریب مذاهب اسلامی باید از مرحله نخبگان به توده های مسلمان سوق یابد تا زمینه وحدت اسلامی امتها به خوبی فراهم شود .

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از مهر آیت الله محمد علی تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در زمینه فعالیتهای مجمع و دستاوردهایی که به دست آمده، با یادآوری اینکه 95 درصد احکام بین ادیان مختلف مشترک است، افزود : 5 درصد اختلاف موجود نمی بایست موجب بروز مشکلات شود، مجمع جهانی تقریب مذاهب  اسلامی با برنامه های متنوع و با در نظر گرفتن اشتراکات، برای رفع اختلافات و رسیدن به نقاط مشترک فعالیت می کند .

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن مثبت ارزیابی کردن دستاوردها و اقدامات مجمع، بروز اصلاحاتی در قوانین حقوق بشر و عدالت و همچنین رفع بسیاری از سوء تفاهمها را از جمله دستاوردهای فعالیت این مجمع اعلام کرد و گفت : باید ایده تقریب مذاهب اسلامی را از مرحله نخبگان به توده های مسلمان سوق دهیم تا زمینه وحدت اسلامی امتها به خوبی فراهم شود .

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی جلوگیری از درگیری بین مذاهب را از اهدف اصلی مجمع اعلام کرد که به واسطه فعالیتهای مختلف پیگیری می شود .

وی افزود : این مجمع در دو قالب فرهنگی و آموزشی در راستای اهداف از پیش تعیین شده که همان تقرب بین ادیان و مذاهب مختلف است، با جدیت و به طور مستمر فعالیت می کند .

آیت الله تسخیری در مورد برنامه های آموزشی مجمع که با هدف تبیین اهداف عبادات اسلامی انجام می شود، فعالیت دانشگاه مذاهب اسلامی، انتشار کتاب، نشریه، و برگزاری کنفرانسهای مختلف را فعالیتهای آموزشی اعلام کرد که به منظور ارائه آگاهی های لازم و ارتقاء شناخت در راستای نزدیکی ادیان و مذاهب مختلف انجام می شود.

وی فعالیتهای فرهنگی مجمع را نیز برگزاری نشستهای متعدد، کنفرانسها و همایشهای مختلفی اعلام کرد که در داخل و خارج از کشور، با حضور اندیشمندان و کارشناسان امر برگزار و نتایج مثبتی را نیز در پی دارند .