تبیان، دستیار زندگی
ند حجت الاسلام و المسلیمن  دارایی گفت: نتایج فعالیتهایی که تاکنون در راستای گفتگوی ادیان انجام شده مطلوب است اما برای نتیجه گیری بیشتر می بایست تنها به برگزاری نشست و کنفرانس اکتفا نکرده و راه های دیگری را نیز تجر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فعالیت یک دستگاه مشخص گفتگوی ادیان را مؤثرتر می کند

حجت الاسلام و المسلیمن  دارایی گفت: نتایج فعالیتهایی که تاکنون در راستای گفتگوی ادیان انجام شده مطلوب است اما برای نتیجه گیری بیشتر می بایست تنها به برگزاری نشست و کنفرانس اکتفا نکرده و راه های دیگری را نیز تجربه کرد تا به عنوان مکمل فعالیتهای فعلی زمینه تحقق برنامه های ارزشمند و از پیش تعیین شده، فراهم شود.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از مهر حجت الاسلام دارایی مدیر کل امور اجتماعی ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  فعالیتهای انجام شده در راستای گسترش و تعمیق گفتگوی ادیان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: به نظر می رسد با توجه به قابلیتها و توانمندی های موجود، امکان فعالیتهای بهتر و سازنده تر نیز وجود دارد .

وی با تأکید بر اینکه علاوه بر فعالیتهایی که در قالب نشست و کنفرانس انجام می شود، راه های دیگر را نیز می بایست امتحان کرد، افزود: باید با برنامه ریزی های کارشناسی شده و دقیق، زمینه تجربه دیگر اقدامات نیز فراهم شود تا به عنوان مکمل فعالیتهای فعلی، زمینه تحقق برنامه های ارزشمند و از پیش تعیین شده، فراهم شود .

حجت الاسلام دارایی گفتگوی بین ادیان را راهکاری برای رفع نزاعها اعلام کرد و یادآور شد: این گفتگوها در زدودن برداشتهای یکطرفه و ناحق که اغلب از سوی طرفین صورت می گیرد، بسیار مؤثر خواهد بود .

وی گفت: از طریق گفتگو می توان به اشتراکات بی شمار ادیان پی برد و در این راه بسیاری از حقایق روشن و شفاف می شود .

حجت الاسلام دارایی با اعلام اینکه هدف از گفتگوی ادیان رسیدن به نقاط مشترک در عقاید و باورها است، افزود: تفاوتهایی وجود دارد اما بی تردید اشتراکات ادیان بیش از آن است که بتوان بر اختلافهای جزئی تکیه کرد .

وی تصریح کرد: باید اشتراکات را یافت و بر روی آنها تأکید کرد، این امر به همزیستی مسالمت آمیز کمک خواهد کرد، اختلافهای جزئی نمی تواند عاملی برای نزاع باشد .

حجت الاسلام دارایی وجود دستگاهی مشخص برای ساماندهی و سازماندهی فعالیتهای مرتبط با گفتگوی ادیان را در پیشبرد اهداف ارزشمند این اقدامات و نتیجه بخش تر کردن آنها بسیار مؤثر عنوان کرد .