تبیان، دستیار زندگی
موسیقی های تازه ای توسط هنرمندان جوان و با استعداد کشورمان روانه بازار شده اند که برخی از آن ها را به شما پیشنهاد می کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آلبوم های تازه پاییزی

موسیقی های تازه ای توسط هنرمندان جوان و با استعداد کشورمان روانه بازار شده اند که برخی از آن ها را به شما پیشنهاد می کنیم.

فراوری: یاسمن پیشوایی- بخش هنری تبیان

موسیقی

در اولین هفته پاییز بازار نشر موسیقی، پذیرای 3 آلبوم موسیقی بود:

اولین آلبوم رسمی نیما علامه رونمایی شد

آلبوم "مبارکم باشه" اولین آلبوم رسمی نیما علامه پنجشنبه شب رونمایی شد.

موسیقی

در ابتدا محسن افشار رهبر ارکستر گفت: با اینکه سال های زیادی طول کشید، اما خدا را شکر که سرانجام مجوز مربوطه دریافت شد. دو سال پیش ما برای گرفتن مجوز اجرای صحنه ای اقدام کردیم، اما به هر دلیلی این اتفاق نیافتد در نهایت ما از همان زمان آمادگی برگزاری کنسرت داشتیم.

وی افزود: متأسفانه به هر دلیلی این اتفاق یعنی صدور مجوز فعالیت هنری تا یک هفته پیش نیفتاد، اما در هر صورت خوشحالیم که بالاخره مجوز صادر شد. برای بعد از ماه های محرم و صفر برنامه ریزی های خوبی انجام شده است و ما تمام تلاش خود را می کنیم که بتوانیم رضایت مخاطبان نیما را جلب کنیم.

مهدی ملک پور تهیه کننده آلبوم هم گفت: من نزدیک به شش سال پیش با نیما وارد عرصه موسیقی شدم و فردی تازه کار محسوب می شوم، با این وجود با راهنمایی های محسن افشار توانستم از درجا زدن دور بمانم.

نوید میرزایی تنظیم کننده آلبوم نیز گفت: همه اینجا جمع شدیم تا برای کسی که لیاقتش بیشتر از این حرف هاست خوشحال باشیم. من در این آلبوم چند قطعه را تنظیم کردم و تمام تلاشم را کردم که بهترین نوع کار را برای این کار به انجام برسانم. امیدوارم همه آلبوم را دوست داشته باشید. برای نیما هر کاری از دستم برآید در حد توانم بعد از این انجام می دهم.

بعد از این سخنرانی ها، ریمیکس 10 دقیقه ای از قطعات آلبوم برای حضار داخل سالن اجرا شد.

نیما علامه خواننده اثر هم در اواسط این نشست گفت: اتفاقی که شش سال منتظرش بودیم بالاخره افتاد، امیدوارم بعد از این سکوت طولانی را با بهترین کارها جبران کنم.

وی افزود: این آلبوم چند سال پیش استارت خورد و در این میان تغییرات زیادی در طول پروسه آلبوم انجام شد. این آلبوم با هر سلیقه ای تناسب دارد، چرا که ما سعی کردیم تمام سلایق را در آن گنجانده و همه را راضی نگاه داریم. بعد از ماه های محرم و صفر با اجراهای زنده باز خواهیم گشت.

آلبوم شوپه شامل آثاری برمبنای برداشت از چندتم موسیقایی و عناصری ازموسیقی محلی و ایرانی و قطعاتی با الگوهایی موسیقی کلاسیک است که با توجه به تکنیک های گیتارکلاسیک شکل گرفته است.

او ادامه داد: من در این آلبوم هشت قطعه را خودم تنظیم کردم و دو قطعه نیز توسط نوید میرزایی انجام گرفته است."مبارکم باشه" 10 قطعه دارد که در نقش اصلی آن بر عهده خودم و امیرعلی بهادری در تولید آن است. علی کاشی، فیروز ویسانلو، میثم مروستی، آرمین قیطاسی، بهنام حکیم، ایمان احمدزاده، محمد افضل، آرش پاکزاد، عادل نوروزی و فرشاد رشیدی نژاد دیگر عوامل تولید آن هستند.

بعد از پایان صحبت های خواننده، به درخواست امید میرزایی مدیر برنامه های نیما علامه، پدر این خواننده یعنی احمد علامه بازیگر سینما و تلویزیون که چندی پیش بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت به مدت یک دقیقه توسط حضار داخل سالن تشویق شد.

علامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره عدم فعالیت در این سال ها گفت" روند موسیقی پاپ از سال های گذشته تا الان متفاوت بوده است. من چند موزیک ویدئو داشتم و آن زمان دوست داشتم دیده شوم، اما جایی برای عرضه وجود نداشت تا به گوش مردم برسد و اشتباهاً از طریق شبکه های ماهواره ای کارها را منتشر کردیم و مانند دیگر دوستان ممنوع الفعالیت شدیم. در هر صورت این چند سال را به فال نیک می گیرم.

در انتهای مراسم، نیما علامه قطعه معروف خود "سخته" را با کیبورد برای مردم داخل سالن اجرا کرد.

ایمان صفا، سعید سام، مهران مستی، امید جهان، و.. مهمانان ویژه این مراسم بودند.

رونمایی آلبوم "شوپه " در باغ موزه نگارستان

موسیقی


مراسم رونمایی ازآلبوم موسیقی "شوپه " با تک نوازی و آهنگسازی "علی احمدیان" برای گیتار کلاسیک ، پنج شنبه 8 مهر در باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران برگزار شد.

این آلبوم ازتولیدات معاونت فرهنگی دانشگاه تهران و شامل آثاری برمبنای برداشت از چندتم موسیقایی و عناصری ازموسیقی محلی و ایرانی و قطعاتی با الگوهایی موسیقی کلاسیک است که با توجه به تکنیک های گیتارکلاسیک شکل گرفته است.

برنامه های این مراسم شامل سخنرانی و اجرای ارکسترگیتارکلاسیک با رهبری و تنظیم علی احمدیان بود.

قابل توجه است ، علی احمدیان دانش آموخته موسیقی در دانشگاه تهران و هنر تهران و مدرس درس ساز تخصصی گیتارکلاسیک در دانشکده موسیقی در اصفهان و شیراز و تهران بوده است.

مقدمه ای از دکتر سیمون آیوازیان ، استاد دانشگاه و مدرس برجسته گیتار، نیزدر دفترچه سی دی این مجموعه ارائه شده است.

رونمایی از «گفت و شنید» در خانه هنرمندان

موسیقی

منظومه «گفت و شنید» در خانه هنرمندان رونمایی شد. منظومه موسیقایی گفت و شنید که شنبه همین هفته به بازار موسیقی آمده است، 9 مهر ماه در خانه هنرمندان ایران رونمایی شد.

در این مراسم که جمعه نهم مهر در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان برگزار شد پیمان سلطانی (آهنگساز اثر)، غلامرضا رضایی و سعید ادیب (خوانندگان این آلبوم) و یارتا یاران که خوانش اشعار را در گفت و شنید به عهده داشته و جمعی از اهالی ادب و فرهنگ حضور داشتند.

پیمان سلطانی درباره برگزاری آیین رونمایی آلبوم «گفت و شنید» گفت: در این مراسم من در مورد ویژگی های ساخت اثرم صحبت کردم در مورد تفاوتی که میان آهنگسازی این اثر با آنچه طی 60-70 سال اخیر در ایران اتفاق افتاده هم توضیحاتی ارائه دادم. به این نکته هم پرداختم که یک اثر باید دارای چه ویژگی هایی باشد که هم بتوان آن را دارای هویت ایرانی دانست و هم مشخصه های موسیقی بین المللی را در آن شاهد بود؟

آقای غلامرضا رضایی درباره شاخصه های آوازی این آلبوم و البته شاخصه های دوخوانی خوانی صحبت  کرد. از سوی دیگر آقای ادیب هم او را در این بحث همراهی کرد. در ادامه آقای ادیب و آقای یارتا یاران در مورد شعر نظامی صحبت کردند.


منابع: هنرآنلاین/ ایلنا