تبیان، دستیار زندگی
روحانیون به دانش آموزان یاد داده اند که اگر پیش از ورود به مدرسه و کلاس، وضو گرفته و از خدا طلب کمک کنند، موفق خواهند بود، به همین علت، دانش آموزان هر روز صبح، پیش از ورود به کلاس، وضو گرفته و با خواندن دعا، درس و مشق خود را آغاز می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانش‌آموزان این مدرسه با وضو وارد کلاس می‌شوند

مدرسه استعدادهای ناب (صالحین۱) اهواز

مدرسه استعدادهای ناب صالحین اهواز

حجت‌الاسلام محمد عرب، مدیر مدرسه استعدادهای ناب (صالحین۱) اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به آغاز بازگشایی مدارس، به برنامه‌های این مدرسه اشاره کرد و اظهار داشت: مراسم بازگشایی سال تحصیلی مدرسه استعدادهای ناب صالحین۱ «شهید شالباف» ازآنجایی‌که تقارن با هفته دفاع مقدس داشت، آن را با حال و هوای مقاومت، علی‌الخصوص مدافعین حرم برگزار کردیم.

وی بابیان این‌که آرامش و امنیت امروز مردم ایران، نتیجه دلاورمردی های شهدای هشت سال دفاع مقدس و امروز نیز مدافعین حرم است، تصریح کرد: همین‌که چندصد نفر دانش‌آموز، با لباس نو و کیف و کفش‌های جدیدشان در جشن مدرسه شهید شالباف شرکت کردند، حاکی از امنیت و آسایشی پنهان دارد که ثمره جان‌فشانی‌های رزمندگانی است که امروز در خارج از مرزهای ایران اسلامی، سپر جان میلیون‌ها ایرانی شده‌اند و ما تلاش کردیم که این مسأله در مراسم آغاز سال تحصیلی، نمود بارزی داشته باشد.

*تفاوت مدارس وابسته به حوزه با دیگر مدارس

حجت‌الاسلام عرب، به تفاوت مدارس وابسته به حوزه علمیه با دیگر مدارس ابتدایی و متوسطه، اشاره کرد و گفت: یکی از عمده تفاوت‌های مدارس وابسته به حوزه علمیه با دیگر مدارس، این است که درس خواندن تنها یکی از کارهای دانش‌آموزان مدرسه بوده و محصلین در کنار اینکه باید درسشان را خوب و با کیفیت بخوانند، کارها و وظایف دیگری همچون «کتاب و کتاب‌خوانی»، «تحقیق و پژوهش»، «ورزش‌های جمعی و گروهی»، «کارهای اخلاقی» و «مسئولیت‌هایی که باید هر دانش‌آموز در طول سال نسبت به مسائل مختلف عهده‌دار شود» را نیز انجام دهند.

*نمود عینی منویات رهبری در مدرسه استعدادهای ناب صالحین

مدیر مدرسه استعدادهای ناب (صالحین۱) اهواز، افزود: اینکه مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند که دانش‌آموزان در کنار خوب درس خواندن، باید کار انقلابی هم انجام دهند، در مدرسه علمیه شهید شالباف، نمود بارزی دارد؛ چراکه مدیریت این مدرسه، با جلساتی هدفمند، این فرمایش حضرت آقا را موردبررسی قرار داده و تدابیری جهت اجرا کردن آن را اتخاذ کرده است.

وی از راه‌اندازی فعالیت و ورزش‌های گروهی و جمعی به‌جای کارهای انفرادی در مدرسه را یکی از اقدامات مدیریت مدرسه برشمرد و بیان داشت: «حذف ورزش‌های انفرادی همچون شطرنج و جایگزینی آنها با ورزش‌های گروهی و رزمی»، «راه‌اندازی گروه‌های مطالعه و کتاب‌خوانی تحت عنوان (شبکه کتاب خان علمی) باهدف تقویت روحیه مطالعه گری دانش‌آموزان»، «بازدیدهای علمی از کارخانه جات و صنایع درون ساز و داخلی همچون بازدید از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های برق کشور، بازدید از تولیدی‌های صنعتی و...» از دیگر اقدامات انجام‌شده در مدرسه استعدادهای ناب صالحین وابسته به حوزه علمیه اهواز است.

* تربیت دانش‌آموزانی با روحیه انقلابی

حجت‌الاسلام عرب، با تأکید بر این‌که همه سعی کادر مدرسه، تربیت دانش‌آموزانی با روحیه انقلابی است، گفت: چشم‌انداز و برنامه‌های مدرسه استعدادهای ناب صالحین همگی در راستای تقویت روحیه انقلابی گری دانش‌آموزان سوق پیدا کرده تا إن‌شاءالله در آینده بتواند فرد مفیدی برای کشور، جامعه و انقلابش باشد.

مدیر مدرسه استعدادهای ناب (صالحین۱) اهواز، با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی-تربیتی صورت گرفته در مدرسه، اظهار داشت: یکی از کارهایی که توسط روحانیون در مدرسه صورت گرفت، لذت‌بخش کردن درس خواندن با چاشنی عبادت است، به‌طوری‌که طلاب با بیان احادیث، روایات و داستان‌های آموزنده، به دانش‌آموزان یاد داده‌اند که اگر پیش از ورود به کلاس و مدرسه، وضو گرفته و از خدا طلب کمک کنند، به‌راحتی می‌توانند در مدرسه موفق شوند،به همین علت، دانش‌آموزان هر روز صبح، پیش از ورود به کلاس درس، وضو می‌گیرند و با خواندن دعا، درس‌ومشق خود را آغاز می‌کنند.

*استفاده از البسه و لوازم‌التحریر ایرانی

وی در ادامه بابیان این‌که دانش‌آموزان مدرسه استعدادهای ناب صالحین اهواز، همگی از البسه و لوازم‌ التحریر ایرانی استفاده می‌کنند، اذعان داشت: همه بچه‌های مدرسه امین، سال تحصیلی خود را با پیراهن، شلوار و لوازم‌التحریر ایرانی آغاز کردند و با این حرکت زیبا، لبیکی به دغدغه رهبر معظم انقلاب گفتند.

حجت‌الاسلام عرب، دیگر اقدام صورت گرفته در مدرسه را مزین کردن کلاس‌ها، به صفات اخلاقی پسندیده همچون «ایثار»، «شجاعت»، «صبر» و... عنوان کرد و اظهار داشت: از سال تحصیلی جدید، اگر به دانش‌آموزی بگویید که در کدام کلاس درس‌خوانی! او به شما خواهد گفت «اول مهر»، «دوم ایثار»، «سوم صبر»، «چهارم شجاعت» و...؛ که این اقدام می‌تواند در ضمیر ناخودآگاه دانش‌آموز، بسیار مفید و اثرگذار باشد.

*استقبال گسترده خانواده‌ها از مدرسه وابسته به حوزه

وی، مدرسه استعدادهای ناب صالحین۱ را نخستین دبستان وابسته به حوزه علمیه در اهواز دانست و گفت: هم‌ اکنون سومین سال فعالیت این مدرسه بوده و ازآنجایی‌که این مدرسه برنامه‌های آموزشی-تربیتی بسیار مطلوبی را در دو سال گذشته انجام داده، امسال شاهد آن بودیم که بیش از ۴۰۰ الی ۵۰۰ خانواده درخواست ثبت‌نام پسرشان را می‌دادند، که ما فقط توانستیم ۱۰۰ نفر آنها را ثبت‌نام کنیم.

مدیر مدرسه استعدادهای ناب (صالحین۱) اهواز، یکی از خصوصیت‌های ممتاز این مدرسه را کادر مدیریتی آن عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون دو نفر از مبلغان حوزه علمیه به‌صورت مستقر، طرح پشتیبان درسی و تربیتی دانش‌آموزان را در قالب مدیر پایه‌ای انجام می‌دهند و در هر مقطعی نیز یک روحانی عهده‌دار نظارت علمی و تربیتی دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان است.

حجت‌الاسلام عرب، در پایان با بیان این‌که همه تلاش کادر مدیریتی-آموزشی مدرسه، تربیت دانش‌آموزان با هویت مستقل ملی، دینی و انقلابی است، اظهار داشت: گاهی اوقات، برخی‌ها تصور می‌کنند که این مدارس برای تربیت طلاب آینده حوزه‌ها، راه‌اندازی شده! درصورتی‌که هدف اصلی کادر مدیریتی-آموزشی مدرسه، تربیت دانش‌آموزان با هویت مستقل ملی، دینی و انقلابی است، به‌طوری‌که این دانش‌آموزان هر شغل و حرفه‌ای که انتخاب کردند، در آنجا با روحیه انقلابی و جهادی خدمتگزار کشورش باشند.


خبرگزاری رسمی حوزه

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .