تبیان، دستیار زندگی
ند   كارگاه‌های تخصصی آموزش مهارت‌های تفسیر قرآن كریم از اوایل دی‌ماه در ستاد تفسیر قرآن قم برپا شده و تا پایان سال‌جاری نیز ادامه می‌یابد. حجت‌الاسلام والمسلمین «اصغر قرائتی» مسئول ستاد تفسیر قر آن قم در گفت‌وگو ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طلاب قمی با مهارت‌های تفسیر آشنا می‌شوند

كارگاه‌های تخصصی آموزش مهارت‌های تفسیر قرآن كریم از اوایل دی‌ماه در ستاد تفسیر قرآن قم برپا شده و تا پایان سال‌جاری نیز ادامه می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «اصغر قرائتی» مسئول ستاد تفسیر قر آن قم در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایكنا)، ضمن بیان این مطلب تصریح كرد: این كارگاه‌های تخصصی ویژه طلبه‌های مرد حوزه علمیه قم است و آشنایی طلاب با واژه‌های قرآنی، علوم تفسیری و نهادینه كردن تفسیر قرآن در حوزه‌‌‌های علمیه و به كارگیری آنها از جمله اهداف اصلی برپایی این كارگاه‌های تخصصی است.
وی افزود: قالب‌های عرضه تفسیر، روش‌های بیان تفسیر، لغزش‌گاه‌ها در تفسیر و ترجمه، روش و دسته‌بندی آیات از جمله محورهای اصلی آموزش در این كارگاه‌های تخصصی است.
قرائتی در ادامه گفت: كلاس‌های این كارگاه آموزشی از شنبه تا چهارشنبه هر هفته دایر است و در پایان این دوره نیز طلاب در آزمونی شركت و در صورت موفقیت گواهینامه معتبر از ستاد تفسیر قرآن دریافت خواهند كرد.
وی در پایان افزود: این كارگاه‌ها ویژه طلبه‌های مرد حوزه علمیه قم برگزار شده است و به زودی در حوزه‌های علمیه سراسر كشور نیز دایر خواهد‌شد.