تبیان، دستیار زندگی
ست  آیت الله جوادی آملی در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق''ع'' رسالت اصلی حوزه و دانشگاه را تبدیل علم به عقل عنوان كرد. به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان از قم، آیت الله جواد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رسالت اصلی حوزه و دانشگاه تبدیل علم به عقل است

آیت الله جوادی آملی در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق''ع'' رسالت اصلی حوزه و دانشگاه را تبدیل علم به عقل عنوان كرد.

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان از قم، آیت الله جوادی آملی در این دیدار تبدیل علم به عقل را بسیار سخت دانست و افزود: اگر علم به عقل و عالم به عاقل تبدیل شود،‌ دولت، ملت و مملكت تا ظهور حضرت صاحب الزمان''عج'' از هر گزندی محفوظ می ماند زیرا چنین نظامی به نام خدا آغاز و با نام خدا نیز ختم می كند.
آیت الله جوادی آملی افزود:‌ اگر كسی اهل ولایت شد سكوت و سیرش با نام خداست.
وی با بیان اینكه علم، دانایی و عقل دارایی است خاطر نشان كرد: اولین هدف انسان ازتحصیل علم باید به كارگیری و عمل به آن علم باشد و بر مراعات حقوق الهی، خانواده، جامعه ،‌ دولت و ملت مراقبت نموده و بر تداوم عمل مواظبت نماید.
مفسر قرآن كریم در ادامه از عقیده، حال و عمل صالح به عنوان سه مرحله سیر اهل علم یاد كرد و افزود: ملكات اخلاق علم را به عقل تبدیل می كند و وقتی عالم، عاقل شد بسیاری از چیز ها را می بیند و می فهمد و دیگر نیازی به نصیحت و توصیه ندارد، زیرا واقعیات را می بیند.