تبیان، دستیار زندگی
شد جلدهاى دوم تا هفتم كتاب فهرستگان نسخه های خطی حدیث و علوم حدیث شیعه از سوی انتشارات دارالحدیث منتشر شد. به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از  شبستان از قم، بر اساس اعلام سرویس خبری حدیث.نت جلد نخست فهرستگان پیش از ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جلدهاى دوم تا هفتم كتاب فهرستگان نسخه های خطی حدیث و علوم حدیث شیعه منتشر شد

جلدهاى دوم تا هفتم كتاب فهرستگان نسخه های خطی حدیث و علوم حدیث شیعه از سوی انتشارات دارالحدیث منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از  شبستان از قم، بر اساس اعلام سرویس خبری حدیث.نت جلد نخست فهرستگان پیش از این در سال 1381 ، در دو بخش درایه و رجال منتشر شد . بخش های سوم ، چهارم و پنجم این مجموعه هم اكنون در جلد های دوم تا هفتم منتشر شده است كه بخش سوم ،متون حدیث شیعه شامل كتاب‏هاى حدیثى، شروح، ترجمه ‏ها و فرهنگ‏نامه ‏هاى حدیثى، جلد دو تا شش و ملحق بخش سوم شامل متون حدیث اهل سنّت، بخش پایانى جلد شش ،بخش چهارم شامل احادیث قدسى، جلدهفت ،بخش پنجم شامل اسماء حسناى الهى، جلد هفت می شود.
در این مجلدات حدود 2630 عنوان كتاب و رساله و در ذیل آنها مشخصات 16077 نسخه خطى ارائه گشته است. در مجلد دو تا شش تمامى كتاب‏هاى حدیثى موجود شیعه با ذكر نسخه ‏هاى خطى موجود از آنها معرفى شده است، براى نمونه براى كتاب‏هاى اربعه حدیثى، الكافى 1100 نسخه؛ من لا یحضره الفقیه، 845 نسخه، تهذیب الأحكام 723 نسخه؛ الاستبصار 362 نسخه و براى كتاب‏هاى محمّدین ثلاثه، بحارالأنوار 748 نسخه؛ الوافى 523 نسخه؛ وسائل الشیعه 293 نسخه شناسانده شده است.
در پایان جلد هفتم ، نمایه جلدهاى ششگانه، كتاب‏هاى معرفى شده، پدیدآورندگان، كاتبان و مآخذ و مصادر ضمیمه شده است. در آغاز جلد دوم نیز در مقدمه ‏اى سَبك و شیوه تنظیم اطلاعات در این هفت جلد و فهرست مآخذ و مصادر بیان مى‏شود.
علاقمندان برای تهیه این كتاب می توانند با شماره تلفن 7740545-0251 تماس حاصل فرمایند.