تبیان، دستیار زندگی
ست انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، نتیجه ارائه پیشنهادی در اجلاس وزرای کشورهای اسلامی و فرصت مغتنمی است تا عمق فرهنگی اسلام، اهل بیت و انقلاب اسلامی تبیین، تشریح و منعکس شود . آیت الله محمد علی تسخ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتخاب اصفهان فرصتی برای تبیین عمق فرهنگی اسلام است

انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، نتیجه ارائه پیشنهادی در اجلاس وزرای کشورهای اسلامی و فرصت مغتنمی است تا عمق فرهنگی اسلام، اهل بیت و انقلاب اسلامی تبیین، تشریح و منعکس شود .

آیت الله محمد علی تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی   تأکید کرد: برای آنکه ویژگی ها و قابلیتهای فرهنگی، تاریخی و اسلامی اصفهان بخوبی معرفی شود می بایست مسئولان فرهنگی مواردی را مورد توجه داشته و بر اساس آنها فعالیت کنند .

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از مهر دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، معرفی و تبیین عمق فرهنگی انقلاب اسلامی، عمق فرهنگی مکتب اهل بیت و همچنین عمق فرهنگی و خدمات فرهنگی اصفهان به فرهنگ اسلام و جهان اسلام را ویژگیهایی مهم برای بهره گیری از این فرصت اعلام کرد .

آیت الله تسخیری با تأکید بر اینکه خدمات مهم اصفهان به جهان می بایست به درستی و با دقت تبیین و تشریح شود، گفت: بی تردید در مراحل بعدی، دیگر استانهای کشور که از قابلیتهای بالای فرهنگی و اسلامی برخودار هستند نیز مورد توجه قرار می گیرد.

بر اساس مصوبه وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی، از امروز یکشنبه یازدهم دی ماه  و همزمان با نخستین روز از سال 2006 میلادی، شهر اصفهان پس از مکه مکرمه برای یکسال دومین پایتخت فرهنگی 57 کشور اسلامی خواهد بود.

به همین مناسبت، همزمان با عید سعید قربان پرچمهای 57 کشور اسلامی در میدان امام اصفهان برافراشته خواهند شد .

همزمان با این اقدام، برنامه های متعدد و متنوع دیگری نیز در اصفهان برگزار می شود .

اصفهان علاوه برمیراث فرهنگی غنی و ارزشهای ملی‌، دارای علما، مشاهیر و بزرگان بسیاری است که نمادهایی از تمدن ایرانی واسلامی محسوب می‌ شوند .

پیشنهاد انتخاب مکه مکرمه و اصفهان به عنوان پایتختهای فرهنگی جهان اسلام، در اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی که 25 تا 27  آذر ماه در الجزایر برگزار شد مطرح و مورد موافقت قرار گرفت .