تبیان، دستیار زندگی
شد  فرزند یادگار امام امروز در دیدار سفیر چین در ایران گفت: برای رویارویی با زورگویی‌‏های قدرت‌‏های استعماری باید قوی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از  رسا  در این دیدار حجت الاسلام  ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای رویارویی با زورگویی‌‏های قدرت‌‏های استعماری باید قوی شد

فرزند یادگار امام امروز در دیدار سفیر چین در ایران گفت: برای رویارویی با زورگویی‌‏های قدرت‌‏های استعماری باید قوی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از  رسا  در این دیدار حجت الاسلام  و المسلمین سیدحسن خمینی با اعلام این مطلب، ضعیف بودن را بزرگ‌ترین عامل آسیب پذیری كشورها دانست و از اقتصاد به عنوان یكی از ویژگی‌های بزرگ قدرت یاد كرد و افزود: اقتصاد پویا در فضای كنونی جهان به ابزاری تأثیرگذار در سطح بین الملل تبدیل شده است، ولی مهم‌تر از آن استفاده درست از این ویژگی می‌‏باشد. تبدیل شدن به قدرت اقتصادی نباید موجب آن گردد كه از آن برای زورگویی به كشورهای ضعیف‌‏تر استفاده شود.
فرزندیادگار امام افزود: اگر كشوری به خاطر منافع ملی خود به دیگران ظلم كند، چه این كشور ایران باشد، چه آمریكا و چه كشوری دیگری، این رفتار بد است. باید همه به این سمت حركت كنیم كه حق را به قیمت از بین بردن حقوق دیگران نخواهیم. توجه نكردن به این موضوع مهم از سوی برخی كشورهای قدرتمند سبب شده، مورد تنفر دیگر كشورهای قرار گیرند.
حجت الاسلام سیدحسن خمینی، به رشد اقتصادی چین در چند سال اخیر اشاره كرد و افزود: همكاری‌‏های روز افزون كشورها با چین مهمترین عامل این پیشرفت می باشد و در این میان آنچه موجب افزایش این همكاری‌‏ها می‌‏باشد، اعتمادی است كه به سبب رفتار مناسب دولت چین در سطح بین الملل به وجود آمده است و این سرمایه بزرگی است كه می‌‏تواند در رشد بیشتر اقتصادی چین موثر باشد.
وی تصریح كرد: چین با موقعیت كنونی جهانی و با بهره‌‏گیری از قدرت اقتصادی و سیاسی خود می‌‏تواند دولت‌‏های استعمارگر را در رسیدن به اهداف‌‏شان كه استعمار دولت‌‏های ضعیف می‌‏باشد، ناكام گذارد.
حجت الاسلام سیدحسن خمینی، رشد حجم مبادلات میان دو كشور را یادآور شد و گفت: افزایش این مبادلات به خصوص از طرف ایرانی برگرفته از سیاست" نگاه به شرق " جمهوری اسلامی ایران است.
پس از این دیدار، سفیر چین و همراهان از حسینیه جماران منزل و نگارستان امام خمینی (س) دیدار كردند.