تبیان، دستیار زندگی
ند  یك روحانی سرشناس شیعه عربستان مشكل بزرگ خاورمیانه را بی‌عدالتی دانست و گفت: حضور نیروهای بیگانه در منطقه نتیجه بی‌عدالتی است. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا حضرت حجت‌الاسلام شیخ حسن صفار، روحانی شیعه سرش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امریكایی‌ها برای مبارزه با صدام وارد عراق شدند و اینك دیكتاتور شده‌اند

یك روحانی سرشناس شیعه عربستان مشكل بزرگ خاورمیانه را بی‌عدالتی دانست و گفت: حضور نیروهای بیگانه در منطقه نتیجه بی‌عدالتی است.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا حضرت حجت‌الاسلام شیخ حسن صفار، روحانی شیعه سرشناس سعودی،  گفت: مشكل بزرگ خاورمیانه بی‌عدالتی دولت‌هاست. امری كه باعث حضور نیروهای بیگانه در منطقه شده است.
وی با اشاره به انتخابات اخیر عراق گفت: خوشبختانه مردم عراق با همراهی حضرت آیت الله العظمی سیستانی انتخابات پرشوری برپا كردند. امیدواریم به زودی دولت ملی با حضور همه گروه‌ها و احزاب در این كشور اسلامی برپا شود.
این فعال سیاسی شیعه عربستان درباره حضور نیروهای امریكایی در عراق گفت: امریكایی‌ها با عنوان مبارزه با صدام حسین، دیكتاتور پیشین، به عراق لشكركشی كردند و اینك خود دیكتاتور شده‌اند. وی افزود: صدام سنی بود، اما سنی‌های عراق در جنایت‌های صدام شركت نداشتند و از او حمایت نكردند.
وی با رد همكاری مرجعیت با اشغالگران گفت: مرجعیت مخالف حضور اشغالگران در عراق است. مرجعیت به دنبال برپایی دولت ملی در عراق است تا دولت برخاسته از ملت با اشغالگران مبارزه كند.
این روحانی سعودی با اشاره به توهین شبكه خبری الجزیره به آیت الله سیستانی گفت: متأسفانه شبكه خبری الجزیره از حق آزادی بیان و رسانه سوء استفاده می‌كند و از این راه به مرجعیت توهین كرده و دل هزاران شیعه و مسلمان را به درد آورده است. وی ادامه داد: آرامش و امنیت امروز عراق مدیون تلاش‌های مرجعیت است.