تبیان، دستیار زندگی
ند حضرت حجت الاسلام سید احمد خاتمی گفت: اگر اهل بیت''ع'' اعتقادات، احكام و قرآن را برای بشر تبیین نمی كردند ما چیزی نداشتیم. به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان از قم،‌ حجت الاسلام و المسلمین سید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اهل بیت''ع'' تبلور نعمت های الهی هستند

حضرت حجت الاسلام سید احمد خاتمی گفت: اگر اهل بیت''ع'' اعتقادات، احكام و قرآن را برای بشر تبیین نمی كردند ما چیزی نداشتیم.

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان از قم،‌ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی از اساتید حوزه علمیه قم در جلسه شرح زیارت جامعه كبیره ضمن بیان مطب فوق افزود: هدایت فوق همه نعمت ها است كه از ناحیه اهل بیت''ع'' به بشریت رسیده است و راه سعادت رابه مردم نشان داده اند.
وی عوام گرایی باورهای مذهبی را نتیجه دور افتادن از مكتب اهل بیت''ع'' دانست و افزود: اهل بیت ''ع''‌ عظمت خدا را درك كردند و در مقابل خالق،‌ تسلیم محض بودند.
حضرت حجت الاسلام و المسلمین خاتمی دربیان مقام رضا گفت: مقام رضا بالاتر از تسلیم است و سید الشهدا ''ع''‌در آخرین لحظات شهادت مقام رضا رابیان می كند.
وی ریشه حسادت را عدم صاف كردن حساب خود با خدا عنوان كرد و افزود:‌ اگر انسان راضی به رضای خدا باشد و با این دیدگاه زندگی كند هیچ گاه برگذشته و برآینده حسرت نمی خورد.
این استاد حوزه علمیه،‌ در پایان همگان را به انس با قرآن كریم توصیه كرد وخاطرنشان كرد: قرآن ریحان نامه خدایی است و نگاه به قرآن،‌ خواندن و تفسیر قرآن، نور است و باید زندگیمان را با قرآن تنظیم كرده و با این كتاب آسمانی انس ویژه داشته باشیم.