تبیان، دستیار زندگی
ست به گزارش پایگاه طلاع رسانی تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله خامنه‏اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در این دیدار گفتند: شان این بزرگوار [علامه شرف‏الدین‏] در حوزه‏هاى علمیه شناخته نشده است كه باید تلاش بیشترى در زمینه معرف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شان این بزرگوار [علامه شرف‏الدین‏] در حوزه‏هاى علمیه شناخته نشده است

به گزارش پایگاه طلاع رسانی تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله خامنه‏اى رهبر معظم انقلاب اسلامى در این دیدار گفتند: شان این بزرگوار [علامه شرف‏الدین‏] در حوزه‏هاى علمیه شناخته نشده است كه باید تلاش بیشترى در زمینه معرفى شخصیت و آثار ایشان كه از جمله بهترین آثار و كتب مى‏باشند صورت گیرد.
ایشان در ادامه بر پرورت تصحیح آثار علامه شرف‏الدین تاكید كردند و افزودند: آثار علامه شرف‏الدین باید در سطح گسترده منتشر شود و در طلاب این احساس به وجود آید كه به آثار وى مراجعه كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى انتخاب موضوع مناسب و شیوه برخورد درست را دو ویژگى برجسته علامه شرف‏الدین عنوان كردند و ادامه دادند: كار كلامى و انتخاب موضوعات درست و اسلوب صحیح علامه در آثارش همچون مسائل النص و الاجتهاد و الفصول المهمه فى تألیف الامة باب‏هایى را گشود كه باب‏هاى بسیار دیگرى از آنها استفاده مى‏شود.
ایشان خاطر نشان كردند: در مباحث درون دینى و برون دینى رعایت اسلوب و روش صحیح گفت‏وگو یكى از دستورات قرآنى براى جدال احسن است و از الزامات دنیاى جدید براى ورود به میدان‏هاى علمى و پاسخ به نیازهاى امروزى به شمار مى‏آید.
رهبر معظم انقلاب فرمودند: هدف از بحث و گفت‌وگو، تسلیم در برابر منطق است و ایجاد فضاى احساسى و ستیزه‏جویى، طرف مقابل را منجر به موضع‏گیرى مى‏كند كه در این صورت حتى حرف حق پذیرفته نمى‏شود.
ایشان مشى رفتارى علامه شرف‏الدین در دفاع از مكتب اهل بیت (ع) را بهترین شیوه دانستند و تأكید كردند كه باید این سیره و روش در میان طلاب و حوزه‏ها نهادینه شود.
ایشان بر نقش ویژه حوزه جبل عامل در توسعه و تعمیق فرهنگ تشیع در ایران انگشت نهادند و در قسمت دیگرى از سخنانشان به پیشینه تاریخى حوزه علمیه نجف اشاره كردند و افزودند: حوزه علمیه قم مى‏تواند با بزرگداشت حوزه علمیه نجف و بزرگانى چون علامه بلاغى، علامه كاشف الغطاء، آیت الله مظفر و دیگران كه علم و ادب و روشنفكرى را تركیب نمودند راه آنها را ترویج و اشاعه دهد.
در آغاز این جلسه رییس دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم توضیحاتى پیرامون كنگره بین‏المللى علامه شرف‏الدین در ایران و لبنان ارائه داد و از نشر مجموعه ده جلدى آثار علامه شرف‏الدین در آینده نزدیك خبر داد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، كنگره بین‏المللى علامه شرف‏الدین جبل عاملى سال گذشته در ایران برگزار شد و در اسفند ماه سال جارى در لبنان برگزار مى‏شود.