تبیان، دستیار زندگی
ند   حضرت آیت الله العظمی فاضل لنكرانی از مراجع تقلید قم پنج‌شنبه در دیدار رئیس و جمعی از قضات دادگستری استان قم پذیرفتن امر قضاوت توسط طلاب را انجام یك وظیفه اسلامی دانست. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قضات روحانی بر اساس وظیفه اسلامی به امر قضاوت اشتغال دارند

حضرت آیت الله العظمی فاضل لنكرانی از مراجع تقلید قم پنج‌شنبه در دیدار رئیس و جمعی از قضات دادگستری استان قم پذیرفتن امر قضاوت توسط طلاب را انجام یك وظیفه اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، حضرت آیت الله العظمی فاضل لنكرانی با اشاره به اهمیت و جایگاه امر قضا در اسلام گفت: از آنجایی كه مقام قضاوت امری خطیر است لذا مسئولیت شما بسیار حساس و با اهمیت به حساب می‌آید.
وی اضافه كرد: در نظام اسلامی هر شخصی صلاحیت عهده‌دار شدن مقام قضاوت را ندارد و شایسته است از كسانی كه در این راه خدمت می كنند تقدیر و تشكر شود.
استاد دورس خارج حوزه علمیه قم قضات روحانی را بر دقت و حساسیت قضاوت متذكر شد و فرمود:‌ قضات دادگستری لازم است دقت و حساسیت قضاوت را مدنظر داشته باشند. در این زمینه روایات فراوانی وارد شده است كه اگر به تعابیر روایات توجه شود اهمیت آن معلوم خواهد شد. لذا لازم است كه صیانت امر قضاوت محفوظ بماند.
این مرجع تقلید در ادامه جایگاه و ویژگی‌های علمی، فرهنگی و مذهبی شهر قم را مدنظر قرار داد و تأكید كرد : شهر مقدس قم با توجه به ویژگی‌های خاصی كه دارد در حال حاضر مورد توجه جهانیان است. این شهر به عنوان دارالمؤمنین و مركز حوزه علمیه دارای سابقه طولانی است. باید تدابیری اتخاذ شود كه جرایم در آن به حداقل برسد.
حضرت آیت الله فاضل لنكرانی خدمت قضات به نظام اسلامی را بالا و والا برشمردو توضیح داد: كسانی كه به امر قضاوت روی آورده‌اند بدلیل احساس مسئولیت است و به این دلیل است كه مسأله قضای اسلامی دچار مشكل نشود. شما به عنوان یك وظیفة شرعی امر قضاوت را عهده‌دار شده‌اید و قضاوت اسلامی را پیاده می‌كنید.