تبیان، دستیار زندگی
سی  مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) نود و هفتمین شماره ماه نامه معرفت را به مباحث روان شناسی اختصاص داد. به گزارش خبرنگار  تبیان به نقل از رسا، یكمین مقاله شماره دی ماه معرفت، «سلامت روان در پرتو التزام...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفت با ویژه نامه روان شناسی

مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) نود و هفتمین شماره ماه نامه معرفت را به مباحث روان شناسی اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار  تبیان به نقل از رسا، یكمین مقاله شماره دی ماه معرفت، «سلامت روان در پرتو التزام عملی به آموزه‌‌های دینی» نام دارد و كاری مشترك از آقایان محمد مهدی صفورایی و سلیمان قاسمی است. نویسندگان در این مقاله تأثیر آموزه‌های دینی و دین باوری بر بهداشت و سلامت روح و روان را بررسی كرده و راهكارهایی همچون ذكر، شكر گزاری، توكل، انس با قرآن و دعا را جهت بهداشت روان به تفصیل یاد آور می‌شوند.
دوستی از منظر دینی عنوان دیگر مقاله این شماره معرفت است. علی احمد پناهی نویسنده این مقاله با نگاهی به شرایط دوستی دختر و پسر می‌كوشد تا به معیارهای دوستی، اهمیت دوستی، دوستی‌های ممنوع و روابط دختر و پسر از چشم انداز اخلاق و روایات پرداخته و تك تك موضوعات را مورد بررسی و تحلیل تربیتی و روان شناسی قرار دهد.
در بخش دیگری از معرفت مقاله‌ای از محمد صادق شجاعی با عنوان تحلیل روان شناختی افزایش سن ازدواج و نقش آن در انحرافات اخلاقی جوانان به چاپ رسیده است. این مقاله در آغاز هنجار دینی سن ازدواج و عوامل مؤثر بر ازدواج را مورد بررسی قرار می‌دهد. سپس به رابطه افزایش سن ازدواج با انحرافات اخلاقی و جنسی می‌پردازد و در پایان برای مقابله با انحرافات و رسیدگی به مشكل ازدواج جوانان راهكارهایی را ارائه می‌دهد.
دیگر عناوین منتشره در نود و هفتمین شماره معرفت عبارتند از: تعامل جسم و روان، مدیریت خشم، تفاوت زن و مرد از منظر روان‌شناسی و متون دینی.