تبیان، دستیار زندگی
مگس های سفید یا همان حشره ریز سفید رنگ كه چند هفت های است در مناطق مختلف پایتخت دیده می شوند. گردهای سفیدی كه نمی توان نام مگس روی آن ها گذاشت، اما به آن مگس سفید می گویند....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : نسرین صادقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از بین بردن مگس های سفید دستاورد تقدیری پژوهشسرای اندیشه پویا

از بین بردن مگس های سفید دستاورد برتر پژوهشسرای اندیشه پویا

یازدهمین دوره از پروژه های دانش آموزی تبیان نیز با یاری خداوند و حضور پر شور شما دوستان و علاقمندان به پایان رسید.
در این دوره از جشنواره تعداد 185 گروه به عنوان گروه های تقدیری در بخش های سمینارهای علمی، مسابقات و غرفه های نمایشگاهی به عنوان گروه های تقدیری برگزیده و معرفی شدند.
بر آن شدیم تا با معرفی پروژه های گروه های تقدیری علاوه بر قدردانی از این دوستان نوآور، زمینه ای را برای ایده پروری سایر پژوهشگران علاقمند فراهم آوریم.
  
مقطع: دوره دبستان
موضوع: از بین بردن مگس های سفید
نام مدرسه: پژوهشسرای اندیشه پویا
نام استاد: خانم سیده لیلا موسوی
دانش آموزان: هانیا فیض

چکیده:
مگس های سفید یا همان حشره ریز سفید رنگ كه چند هفت های است در مناطق مختلف پایتخت دیده می شوند. گردهای سفیدی كه نمی توان نام مگس روی آن ها گذاشت، اما به آن مگس سفید می گویند.

در بخش مقدمه به تعریف نیاز اشاره شده است كه برای از بین بردن این مگس ها چه مواردی مورد نیاز می باشد. در ابتدای این گزارش اشاره ای داریم به شناخت ظاهری مگس های سفید و دلایل طغیان آن ها در سطح شهر. سپس به روش های از بین بردن مگس های سفید می پردازیم مانند سمپاشی و آبشویی درختان. بعد از آن در رابطه با گیاهان داروئی از جمله رزماری و اسطوخودوس توضیحاتی داده شده است.

و در نتیجه به روشی نو اشاره شده است كه می توان با این روش مگس های سفید را از سطح شهر دور كرد. یعنی با كاشتن گیاهان داروئی مابین درختان سطح شهر.

از بین بردن مگس های سفید دستاورد برتر پژوهشسرای اندیشه پویا

تعریف نیاز: نیاز فاصله ای است بین آنچه هست و آنچه باید باشد یا فاصله بین وضع موجود تا وضع مطلوب.

مگس هایی كه تعدادشان هر روز بیشتر می شود. حالا دیگر این مگس ها یك آفت نه چندان مهم و درجه دو به حساب نمی آیند. ابتدا گفته می شد این مگس های كوچك، تهدیدی برای سلامت انسان ها به شمار نمی روند و تنها آفتی گیاهی هستند. اما مردمی كه با این حشره ها مواجه می شوند و مگس های ریز سفید وارد دهان و چشم هایشان می شود، چنین حسی ندارند. این حشرات، آفات گلخانه ای و مزارع جالیزی هستند. این حشرات روی تمام گیاهان و حتی درختان نشسته و تغذیه می كنند.

حالا به موضوعی مهم و نگران كننده تبدیل شده است. هر روز منطقه جدیدی به خانه جدید آن ها تبدیل می شود و این در حالیست كه راهی برای مقابله با آن ها پیدا نشده است. آب شویی جواب نداده و استفاده از سم هم برای محیط زیست مضر است. تمامی نگاه ها به آسمان و شرایط جوی است، بارانی ببارد یا هوا سرد شود تا این آفت نه چندان مهم، سایه اش كوتاه شود و نگرانی ها را دور كند.

برای مشاهده مجموعه فایل های ضمیمه اینجا کلیک کنید.
  
بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه و تنظیم: نسرین صادقی