تبیان، دستیار زندگی
یکی از مسائلی که تکنیسین های دندان پزشکی در هنگام کار با دستگاه های پلاک سازی با آن روبه رو هستند، اختلال در عمل کرد این دستگاه ها در میانه کار و تولید قطعات خراب است....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : نسرین صادقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خرابی دستگاه ها بر مبنای صدا دستاورد تقدیری دوره دوم فرزانگان 3

خرابی دستگاه ها بر مبنای صدا دستاورد برتر دوره دوم فرزانگان 3

یازدهمین دوره از پروژه های دانش آموزی تبیان نیز با یاری خداوند و حضور پر شور شما دوستان و علاقمندان به پایان رسید.
در این دوره از جشنواره تعداد 185 گروه به عنوان گروه های تقدیری در بخش های سمینارهای علمی، مسابقات و غرفه های نمایشگاهی به عنوان گروه های تقدیری برگزیده و معرفی شدند.
 بر آن شدیم تا با معرفی پروژه های گروه های تقدیری علاوه بر قدردانی از این دوستان نوآور، زمینه ای را برای ایده پروری سایر پژوهشگران علاقمند فراهم آوریم.
  
مقطع: دوره دوم
موضوع: سیستم هوشمند خرابی دستگاه ها بر مبنای تغییر صدای محیط - نمونه موردی دستگاه دندان پزشکی
نام مدرسه: فرزانگان 3
نام استاد: خانم ها الهه فرمد (مسئول پژوهش فریبا فرجی)
دانش آموزان: دیبا رشیدی، شکوفا سایه بان 

چکیده:
یکی از مسائلی که تکنیسین های دندان پزشکی در هنگام کار با دستگاه های پلاک سازی با آن روبه رو هستند، اختلال در عمل کرد این دستگاه ها در میانه کار و تولید قطعات خراب است. با توجه به این که این دستگاه ها در طول شب هم مشغول به کارند و ممکن است در این فاصله، هیچ نظارتی بر کار آن ها نباشد، اختلال یاد شده باعث فرسایش دستگاه ها و تحمیل هزینه مالی و زمانی قابل توجهی می شود.

هدف از انجام این پروژه، طراحی و پیاد ه سازی سیستمی است که بتوان از طریق آن وضعیت دستگاه های پلاک سازی را از راه دور تحت نظر داشت تا در صورت وقوع اختلال در عملکرد آن ها، در مدت زمان مناسب نسبت به رفع مشکل اقدام کرد.

خرابی دستگاه ها بر مبنای صدا دستاورد برتر دوره دوم فرزانگان 3       خرابی دستگاه ها بر مبنای صدا دستاورد برتر دوره دوم فرزانگان 3

ایده اصلی در تشخیص بروز اختلال در عملکرد دستگاه پلاک سازی، تفاوت صدای کار کردن دستگاه در حالت نرمال با حالت غیرنرمال است. هسته اصلی این سیستم یک بورد Raspberry Pi است که از یک طرف، در نقش یک کنترلر، به طور مداوم صدای کار کردن دستگاه پلاک سازی را از طریق میکروفون دریافت کرده، پردازش می کند و در صورتی که با ویژگی های صدای نرمال هم خوانی نداشته باشد، در حافظه سیستم ثبت می کند و از طرف دیگر، به عنوان یک سرور عمل کرده و امکان دسترسی به اطلاعات ثبت شده را از اینترنت فراهم می کند.

خرابی دستگاه ها بر مبنای صدا دستاورد برتر دوره دوم فرزانگان 3


بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه و تنظیم: نسرین صادقی