تبیان، دستیار زندگی
ست آیت‌الله  محمد تقی مصباح یزدی یكی از مهمترین وظایف عالمان دینی را فراگیری دین به بهترین نحو و آموزش آن به مردم ذكر كرد. به گزارش  تبیان به نقل از ایرنا  ایشان دردیدار جمعی ازطلاب حوزه علمیه شهرستان بناب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهمترین‌وظایف عالمان دینی‌فراگیری دین وآموزش‌به‌مردم‌است

آیت‌الله  محمد تقی مصباح یزدی یكی از مهمترین وظایف عالمان دینی را فراگیری دین به بهترین نحو و آموزش آن به مردم ذكر كرد.

به گزارش  تبیان به نقل از ایرنا  ایشان دردیدار جمعی ازطلاب حوزه علمیه شهرستان بناب افزود: درجوامع دینی كه اكثریت مردم علاقه‌مند به دین و معارف دینی هستند، عالمان دینی نقش بسیارمهم و حیاتی در اجتماع دارند.

وی عالمان دینی را سكان دار كشتی جامعه دانست و گفت: اولین و طبیعی‌ترین وظیفه كه از خود عنوان عالم دینی بدست می‌آید، این است كه دین را به خوبی فرا گرفته و آن را به مردم بیاموزند.

وی افزود: دین در همه ابعادش از اصول عقاید، احكام و اخلاق تا احكام‌فردی اجتماعی و بین‌المللی نیاز به آموزش دارد و آنقدر اسلام و دایره ابعاد آن گسترده است كه كمتر كسی می‌تواند به‌آن احاطه پیدا كند.

عضو جامعه مدرسین قم تصریح كرد: مسایل و احكام اسلامی را باید به گونه‌ای به مردم تعلیم داد كه در آنها انگیزه ایجاد شود و به خوبی آن را بفهمند.

وی بااشاره به آیاتی از قرآن كریم و خطبه‌هایی از نهج‌البلاغه درمورد نقش علما در جامعه تصریح كرد: وقتی اعتقادات فاسدی درجامعه پدید می‌آید و بدعت‌هایی مطرح می‌شود عالم نمی‌تواند سكوت كند، باید جلوی سخن باطلی كه در جامعه ابراز می‌شود بایستد.

وی افزود: عالم نباید در مقابل مفاسد و انحرافات جامعه ساكت باشد.