تبیان، دستیار زندگی
ست   نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در دیدار رییس بعثه عمان، كنگره جهانی حج‌ را فرصتی ویژه برای هم‌اندیشی و گفت‌وگوی نمایندگان کشورهای اسلا‌می و حل مشکلا‌ت جهان اسلا‌م دانست. به گزارش پایگاه اطلاع رسان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حج فرصتی برای رفع مشکلات جهان اسلام است

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در دیدار رییس بعثه عمان، كنگره جهانی حج‌ را فرصتی ویژه برای هم‌اندیشی و گفت‌وگوی نمایندگان کشورهای اسلا‌می و حل مشکلا‌ت جهان اسلا‌م دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا، آیت الله  محمدی ری شهری در این دیدار با بیان این مطلب افزود: در شرایط كنونی کشورهای اسلا‌می بیش از هر هنگام دیگر به همدلی و همکاری نیاز دارند.
وی با اشاره به آمادگی ایران برای تأسیس کمیته مشترکی برای مبادله تجربیات حج و تقویت مناسبات فرهنگی ایران و عمان افزود: مسلمانان باید از ظرفیتهای این کنگره عظیم انسانی برای رفع مشکلا‌ت جهان اسلا‌م استفاده بیشتری ببرند.
بر اساس گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عیسی بن یوسف رییس بعثه عمان حج را فرصتی برای رسیدگی به مسائل گوناگون اسلامی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مسلمانان دانست و گفت: حج باید از حالت سنتی خود فراتر رود و به حل مشکلا‌ت ملل مسلمان کمک کند.