تبیان، دستیار زندگی
ست   آیت الله جوادی آملی گفت: وظیفه ما،‌ شناخت نعمتهای الهی و بهره برداری صحیح از نعمتهای الهی و شكرگزاری به درگاه خداست. به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از  شبستان ازقم، آیت الله جوادی آملی كه دردرس تفسیر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهره برداری صحیح از نعمات الهی وظیفه تک تک بندگان است

آیت الله جوادی آملی گفت: وظیفه ما،‌ شناخت نعمتهای الهی و بهره برداری صحیح از نعمتهای الهی و شكرگزاری به درگاه خداست.

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از  شبستان ازقم، آیت الله جوادی آملی كه دردرس تفسیر قرآن كریم در مسجد اعظم قم سخن می گفت: درتفسیرآیاتی از سوره حضرت ابراهیم''ع'' با بیان مطلب فوق افزود: خداوند آسمانها و زمین را برای انسان مسخركرده است و اگر كسی از این آثار و ابزار استفاده نكند به كفران نعمت مبتلا می شود.
استاد دروس تفسیرحوزه علمیه قم با بیان اینكه باید نعمتهای الهی را شناخت و حداكثر بهره را از آنها برد افزود: اگر كسی صرفا از حرارت خورشید استفاده كند كفران نعمت كرده است زیرا دنبال بررسی و شناختن این انرژی عظیم نرفته است و در حدی كه حیوانات و ... از آن استفاده می كنند بهره برده است.
وی اضافه كرد: صرف بهره برداری از حرارت و نور خورشید كارهر جنبنده ای است ولی شناخت علمی منبع این انرژی و كشف انرژی هسته ای و استفاده مطلوب از آن به شكر نعمتهای الهی است.
آیت الله جوادی آملی زمین را بر طبق بیان قرآن كریم در تسخیر انسان دانست و خاطرنشان كرد:‌خداوند زمین را به گونه ای قابل بهره برداری برای انسان قرار دادو اگر كسی فقط در حد خورد و خوراك از آن استفاده كرد در حد حیوانات زیسته است.
استاد حوزه علمیه قم افزود: اما كسی كه دست به شناخت خاك، زمین،‌ گسلها و منابع نفت وگاز می زند و معدنها را استخراج می كند یا كشاورزی می كند این فرد از نعمتهای الهی استفاده كرده است.
وی در پایان گفت: اگر كسی به این فكر نباشد كه بهره اش را ازشمس و قمر بگیرد كفران نعمت كرده است.