تبیان، دستیار زندگی
ند  حضرت  آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، در دیدار رییس گمرك جمهوری اسلامی، تصویب قوانین دولتی برای جلوگیری از ورود كالای نامرغوب چینی به كشور را خواستار شدند. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دولت از ورود كالای نامرغوب چینی به كشور جلوگیری كند

حضرت  آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، در دیدار رییس گمرك جمهوری اسلامی، تصویب قوانین دولتی برای جلوگیری از ورود كالای نامرغوب چینی به كشور را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، آیت الله نوری همدانی در این دیدار، زندگی انسان‌ها را دارای ابعاد گوناگون برشمردند و تصریح كردند: ابعاد فرهنگی، اجتماعی، معنوی و اقتصادی زندگی انسان با هم در ارتباط هستند و هركدام در جای خود مهم به شمار می‌روند. حسن مدیریت در یكی از این ابعاد باعث تأثیرگذاری مثبت در دیگری می‌شود و برعكس آن هم تأثیر منفی به جای خواهد گذشت.
ایشان با بیان اینكه اگر كسی بخواهد به سوی پیشرفت گام بردارد، می‌بایست به استانداردهای ابعاد زندگی انسانی خود توجه كند فرمودند: در وظیفه گمرك نیز استانداردهایی وجود دارد كه مسؤولین امر باید به آنها توجه كنند. از جمله ورود و خروج كالا از كشور است كه كاری بسیار حساس و دقیق است.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به ورود كالاهای غیر استاندارد و نامرغوب چینی به داخل كشور تأكید كردند: بیشترین حجم كالای ناسالم و نامرغوب وارداتی كشور ما شامل محصولات چینی است. البته كالاهای چینی بازارهای اروپا و امریكا را نیز تحت تأثیر خود قرار داده‌اند. مسئولین كشور و بخصوص دولت جدید باید و مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد و تصویب قوانین از ورود این‌گونه كالاهای ناسالم و نامرغوب به كشور جلوگیری كنند.
ایشان توجه به احساس مسئولیت در مدیران كشور را متذكر شدند و یادآور شدند: كشور ما دارای امكانات و استعدادهای فراوان است كه اگر مورد بهره‌برداری درست قرار گیرند باعث اشتغال‌زایی و ارتقای كمی و كیفی تولید می‌شود و به مرحله‌ای خواهیم رسید كه به صادر كننده محصولات مرغوب ارتقا پیدا می‌كنیم.
آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود اهتمام اسلام به معیارها و استانداردها در امور را مطرح كردند و توضیح دادند: در دین اسلام استانداردهای فراوانی برای امور مشخص شده است كه نشان دهنده اهتمام اسلام به معیارهاست.