تبیان، دستیار زندگی
ست تاکنون بیش از 400 هزار زائر از کشورهای مختلف به منظور ادای مناسک حج و انجام فریضه الهی راهی خانه خدا شده اند که بر اساس آمار نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از مهر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زائران خانه خدا 40 درصد افزایش داشته است

تاکنون بیش از 400 هزار زائر از کشورهای مختلف به منظور ادای مناسک حج و انجام فریضه الهی راهی خانه خدا شده اند که بر اساس آمار نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از مهر دکتر فؤاد عبدالسلام فارسی وزیر حج عربستان سعودی گفت: به منظور اسکان زائران خدمات ویژه ای برای آنها در نظر گرفته ایم تا آنها برای اسکان مشکل چندانی نداشته باشند.

بر این اساس پادشاه عربستان بیانیه ای صادر کرده است تا هر کشوری به ازای هر یکهزار نفر بتواند یک نفر را به این سفر زیارتی بفرستد تا از ازدحام جمعیت به ویژه در پل جمرات جلوگیری کند و همچنین مانع بروز خطرات احتمالی شود؛ اگر چه به منظور جلوگیری از شلوغی در این پل اقدامات و تدابیری اندیشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری اسلامی(اباء) امسال هندوستان نسبت به سال گذشته 47 هزار زائر بیشتر به حج می فرستد، پاکستان تعداد 150 هزار زائر که نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است، بنگلادش سال گذشته مجاز به فرستادن 45 هزار زائر بود که امسال به 60 هزار نفر رسید و اندونزی که پرجمعیت ترین کشور مسلمان است مجاز شده تا امسال 205 هزار نفر را راهی این سفر زیارتی کند.

عبدالسلام تصریح کرد: هر روز زائران زیادی از فرودگاه های جده و مدینه وارد خاک عربستان می شوند تا با دیگر زائران مناسک حج را به جا آورند.

وی گفت:  زائرانی که با اتومبیل به عربستان آمدند بیش از 10 هزار نفر بودند که از کشورهای سوریه، اردن، فلسطین و دیگر کشورها آمده اند؛ زائرانی که از بندر جده با کشتی آمده اند نیز حدود 7 هزار نفر هستند که از کشورهایی چون سودان و مصر به این کشور سفر کرده اند .

عبدالسلام افزود: به منظور ارائه خدمات به زائران خانه خدا روزانه بیش از 2 میلیون ظرف آب زمزم از طریق 20 کامیون مخصوص حمل آب از مکه به مدینه می فرستیم تا زائران از آب آشامیدنی استفاده کنند.

علاوه بر این بیش از 300 آمبولانس و بیش از 20 مرکز کمک رسانی به زائران فعال شده اند، این اقدامات در کنار مسائل دینی و ارشادی است که از طریق برنامه های تلویزیونی و رادیویی و لوحهای فشرده به این گروه ارائه می شود.