تبیان، دستیار زندگی
زگیل ها در واقع تومورهای خوش خیم پوست هستند که در اثر ویروس های پاپیلومای انسانی ایجاد می شوند. دانه های کوچک سفت و سخت که روی پوست بدن پیدا می شود، اما درد ندارد. شیوع زگیل در حدود 7 تا 20درصد افراد جامعه...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : نسرین صادقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کرم گیاهی ضد زگیل دستاورد تقدیری دوره اول نور ایمان

کرم گیاهی ضد زگیل دستاورد برتر دوره اول نور ایمان

یازدهمین دوره از پروژه های دانش آموزی تبیان نیز با یاری خداوند و حضور پر شور شما دوستان و علاقمندان به پایان رسید.
در این دوره از جشنواره تعداد 185 گروه به عنوان گروه های تقدیری در بخش های سمینارهای علمی، مسابقات و غرفه های نمایشگاهی به عنوان گروه های تقدیری برگزیده و معرفی شدند.
 بر آن شدیم تا با معرفی پروژه های گروه های تقدیری علاوه بر قدردانی از این دوستان نوآور، زمینه ای را برای ایده پروری سایر پژوهشگران علاقمند فراهم آوریم.
  
مقطع: دوره اول
موضوع: کرم گیاهی ضد زگیل
نام مدرسه: مجتمع نور ایمان
نام استاد: خانم شادی قزلباش
دانش آموزان: مبینا صوفی، مبینا محبیان

تعریف زگیل و میخچه
زگیل ها در واقع تومورهای خوش خیم پوست هستند که در اثر ویروس های پاپیلومای انسانی ایجاد می شوند.
دانه های کوچک سفت و سخت که روی پوست بدن پیدا می شود، اما درد ندارد. شیوع زگیل در حدود 7 تا 20 درصد افراد جامعه، و در اوایل نوجوانی شایع تر است. میخچه محافل کوچک سخت، کلفت شدن پوست است. میخچه اغلب در پا، به خصوص در بالا و کناره های انگشتان پا، کف پا و حتی بین انگشتان پا بوجود می آید. همچنین می توانند در قسمت های دیگر بدن نیز ایجاد شود. شایع ترین علت میخچه در پا راه رفتن است و یا به علت پوشیدن کفش بد است. حتی اگر مدت بسیار طولانی کفش های تنگ یا پاشنه بلند بپوشیم باعث ایجاد میخچه می شود. دیگر علل ممکن راه رفتن بدون پوشیدن کفش، پوشیدن کفش بدون جوراب، و یا در فعالیت های ورزشی که پا تحت فشار قرار می گیرد. کسانی که دارای غدد عرق آسیب دیده، زخم و یا زگیل روی پای خود هستند احتمال بیشتری برای مبتلا شدن به میخچه بیش از دیگران دارند. همچنین، افراد مبتلا به دیابت و یا کسانیکه جریان خون ضعیفی در پا دارند بیشتر در معرض خطر عوارض ناشی از میخچه هستند. در چنین افرادی، میخچه باید توسط پزشک درمان شود.

کرم گیاهی ضد زگیل دستاورد برتر دوره اول نور ایمان

برخی از علائم و نشانه های میخچه
ضخیم و خشن شدن پوست، برجستگی های سخت و درد هنگام فشار دادن بر روی آنها است. همچنین در زمان ایستادن و یا راه رفتن باعث اذیت می شود. معمولاً به سادگی از بین نمی رود در صورت نیاز، از داروها و لوسیون های برای درمان میخچه استفاده می کنند. همچنین می توانید داروهای خانگی طبیعی ساده را برای خلاص شدن از میخچه بکار ببرید.

داروهای خانگی برای میخچه:
در اینجا ده داروی خانگی ساده برای درمان میخچه پیشنهاد می کنیم:  سنگ پا، سرکه سفید، جوش شیرین، لیمو، سیر، روغن سقز، پاپایا، شیرین بیان، زردچوبه، آناناس

برای مشاهده مجموعه فایل های ضمیمه اینجا کلیک کنید.
  
بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه و تنظیم: نسرین صادقی