تبیان، دستیار زندگی
ست  آیت الله جوادی آملی امروز در جلسه درس تفسیر سوره ابراهیم ریشه معضلات اخلاقی در جامعه را فقر اقتصادی و فرهنگی دانست و گفت: وقتی حیثیت و عزت انسان لگدكوب شود، دست به هركاری می‌زند. به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله جوادی آملی: فقر اقتصادی و فرهنگی ریشه انحرافات اخلاقی و اجتماعی است

آیت الله جوادی آملی امروز در جلسه درس تفسیر سوره ابراهیم ریشه معضلات اخلاقی در جامعه را فقر اقتصادی و فرهنگی دانست و گفت: وقتی حیثیت و عزت انسان لگدكوب شود، دست به هركاری می‌زند.

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان، آیت الله عبد الله جوادی آملی در تبیین آیاتی از سوره ابراهیم (ع) با اشاره به این نكته كه بسیاری از جوانانی كه دست به خلاف می‌زنند بر اثر فقر اقتصادی و نبود تربیت فرهنگی است، افزود: وقتی حیثیت و عزت انسان لگدكوب شود، دست به هركاری می‌زند.
آیت الله جوادی آملی با بیان اینكه هیچ فردی فطرتاً خلافكار به دنیا نیامده است، تصریح كرد: فقر اقتصادی و اخلاقی جوانان را به اعتیاد، سرقت و بزهكاری می‌كشاند. اما جامعه‌ای كه افراد آن از لحاظ اقتصادی زندگی متوسط و قابل قبولی داشته باشند قابلیت رشد فرهنگی دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایاتی كه در جهان اتفاق می‌افتد تصریح كرد: بوش و شارون حقیقتاً حیوان مفترس هستند.

ایشان  افزود: بوش و صهیونیست‌ها غارتگرانه همانند گرگ گرسنه به جان ملت‌های مظلوم جهان افتاده‌اند. درندگی اینها حد و اندازه‌ای ندارد و به مقدار غضبشان به كشورها حمله می‌كنند.