تبیان، دستیار زندگی
گی   مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث قم تحقیق جدید خود را با عنوان «رضایت از زندگی» اثر حجت‌الاسلام عباس پسندیده منتشر كرد. به گزارش خبرنگار  تبیان به نقل از رسا، حضرت حجت‌الاسلام عباس پسندیده با هدف معرفی م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رضایت از زندگی

مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث قم تحقیق جدید خود را با عنوان «رضایت از زندگی» اثر حجت‌الاسلام عباس پسندیده منتشر كرد.

به گزارش خبرنگار  تبیان به نقل از رسا، حضرت حجت‌الاسلام عباس پسندیده با هدف معرفی مهارت‌های زندگی از نگاه اسلام برای عوام دست به این پژوهش زده است.
مهم‌ترین یافتة پژوهش حجت‌الاسلام پسندیده این است كه مهارت‌های اسلام را مبتنی بر شناخت واقعیت‌های زندگی و هماهنگ با انتظارات آن كرده است.
این پژوهش در سه بخش تنظیم شده است.
بخش یكم به باورهای رضامندی می‌پردازد و در هفت فصل به اموری همچون: چیستی رضامندی و راهبرد دین در مهارت‌های زندگی، واقعیت‌های زندگی، معنای زندگی، روزی زندگی، آرزوهای زندگی، مقایسه در زندگی و راحت گرفتن زندگی پرداخته و نقش آنها را در رضامندی بررسی كرده است.
بخش دوم به زمینه‌های رضامندی اختصاص دارد و در سه فصل، نقش اموری همچون: امكانات زندگی، بسترهای رضامندی، محبّت و انس را در رضامندی تبیین كرده است.
بخش سوم كه از مهم‌ترین بخش‌های كتاب است، به موضوع مهارت‌های مقابله با تنیدگی و كنترل فشارهای روانی اختصاص دارد.
در فصل‌های هفت‌گانه این بخش موضوعاتی همچون: ضرورت مهارت برای مقابله با تنیدگی، شناخت واقعیت سختی‌ها، تفسیر بلاها (كنترل تفسیری)، منشأ حوادث (كنترل اسنادی)، معنای سختی‌ها (كنترل معنایی)، توجه به نكات مثبت (مثبت شناسی) و قدرتمند شدن مطرح شده و نقش آن در مقابله با تنیدگی و كاهش فشارهای روانی، تبیین شده است.
چاپ یكم رضایت از زندگی در 384 صفحه وزیری به شمارگان 4000 نسخه منتشر شده است. این پژوهش در گروه تدوین دانش‌نامه‌های حدیثی دارالحدیث تهیه شده است.