تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه نقاشی خط های خلیل رسولی جمعه دوم مهر در نگارخانه آفرینش نقش افتتاح می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش نقاشی خط های خلیل رسولی در اشراق

نمایشگاه نقاشی خط های خلیل رسولی جمعه دوم مهر در نگارخانه آفرینش نقش افتتاح می شود.

بخش هنری تبیان

خلیل رسولی

در این مراسم که با سخنرانی چهره ماندگار عرصه خوشنویسی؛ جلیل رسولی همراه است، از 40 اثر نقاشی خط خلیل رسولی رونمایی می شود.

خلیل رسولی در سال 1330 در شهر همدان به دنیا آمد. او در سال 1350 نزد استاد جلیل رسولی آموزش خوشنویسی را آغاز کرد و در سال های 1353 و 1354 نزد شادروان استاد سید حسن میرخانی تلمذ خط نستعلیق، و استاد محمد حسین عطارچیان به تلمذ خط شکسته نستعلیق پرداخت.

وی در همان سال ها با شرکت در کلاس های انجمن خوشنویسان موفق به دریافت مدرک عالی در رشته نستعلیق شد. رسولی در دهه شصت در کنار کار تبلیغات، گرافیک و خوشنویسی به آموزش خوشنویسی در کلاس های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پرداخت که تعداد زیادی از این هنرجویان موفق به کسب درجه ممتاز و استادی شدند.

خلیل رسولی پس از سال ها مشق عشق، حاصل تجربیاتش را در 40 تابلو به اجرا درآورد که در فرهنگسرای اشراق در معرض دید هنردوستان قرار می گیرد.

این آثار در زمینه نقاشیخء سیاه مشق و خوشنویسی است که با رنگ روغن، آکرولیک روی بوم و اکولین و مرکب روی کاغذ انجام شده است.

نمایشگاه آثار این هنرمند جمعه دوم مهر ساعت 16 در نگارخانه آفرینش نقش واقع در فرهنگسرای اشراق به نشانی فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره، روبروی ایستگاه مترو با حضور تنی چند از هنرمندان افتتاح می شود.


منبع: ایلنا