تبیان، دستیار زندگی
ست   امام جمعه اصفهان بر بومی سازی دانشگاه‌ها، پادگان‌ها و زندان‌ها تأكید كرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا، جلسه كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور اعضا، و شهردار و رییس شورای شهر اصفهان ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اصفهان آبروی اسلام است

امام جمعه اصفهان بر بومی سازی دانشگاه‌ها، پادگان‌ها و زندان‌ها تأكید كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا، جلسه كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور اعضا، و شهردار و رییس شورای شهر اصفهان و همچنین آیت الله طباطبایی و چند تن از نمایندگان اصفهان در دفتر امام جمعه اصفهان تشكیل شد.
آیت الله طباطبایی با انتقاد از وضعیت ناهنجار دانشگاه‌ها گفت: اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها هیچ دلیل عقلی و اسلامی ندارد و اگر هنگامی یكی از مدارس ابتدایی ما مخلوط شوند اعتراض والدین و محافل گوناگونی را به دنبال خواهد داشت و همه خواستار اصلاح آن می‌شوند ولی هیچ‌كس از اختلاط دانشگاه‌ها كه در دوران حساس و اوج جوانی دانشجویان است و بدنبال آن بسیاری از مفاسد دیگر را به همراه دارد دم نمی‌زند و در پاسخ چنین اعتراضی می‌گویند كه باید فرهنگ‌سازی كرد.
وی جمعیت زیاد دانشگاه‌ها را یكی دیگر از اشكالات خواند و گفت: وجود یك مدیر و جمعیت كثیر در دانشگاه هیچ‌گاه جوابگوی مطالبات دانشجویان نیست و یك مدیر هیچ‌گاه نمی‌تواند چندین هزار جوان را در یك مكان كنترل كند و با تمام تدابیر مدیریت از دست او خارج خواهد شد علاوه بر اینكه جمعیت زیادی به خاطر تحصیل در دانشگاه آزاد باید به صورت روزانه از یك شهر به سوی دانشگاه شهر دیگر بروند كه علاوه بر ایجاد ترافیك و صرف هزینه‌های هنگفت ایاب و ذهاب مفاسد بسیاری در بر دارد و وزارت علوم باید در اجرای طرح بسیار خوب و بجای بومی‌سازی دانشگاه‌ها تسریع كند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان همچنین خواست تا مسئولان برای خدمت سربازی اقدامی كنند تا مشمولان هر شهر در شهر خود و حتی‌المقدور استان خود خدمت كنند، زیرا سربازانی كه در شهرهای دور دست و غربت خدمت می‌كنند بدلیل غریب بودن زمینه فساد و منحرف شدن توسط دیگران را دارا می‌باشند و مشكلات و هزینه‌هایی در رفت و آمد و مرخصی دارند.
وی در ادامه مشكل زندانیان را مد نظر قرار داد و خواستار تبادل زندانی بین شهرها شد و افزود: همسر و خانواده‌های زندانیان برای ملاقات مشكلات دارند و ضمن صرف هزینه و مسافت زیاد برای دیدار با زندانی، همیشه خطرات و مفاسد زیادی در كمین آنهاست.
امام جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام خواستار توجه بیشتر مسئولان میراث فرهنگی به مساجد، اماكن مذهبی و تاریخی اصفهان و ااختصاص بودجه‌ای در خور شأن اصفهان و میراث كهن اصفهان شد.
آیت الله طباطبائی، اصفهان را آبروی اسلام، شیعه و ایران خواند و خواست تا از این فرصت بدست آمده مسئولان استان و كشور با همیاری و همكاری و رسیدگی به مساجد و اماكن مذهبی و تاریخی اصفهان و رفع كاستی‌های موجود در حفظ آبروی اسلام و شیعه در ایران بكوشند.