تبیان، دستیار زندگی
شد کتاب  آسیبها، چالشها و راهبردهای فرهنگ دینی  بر اساس دیدگاه سید محمد خاتمی از سوی دفتر مطالعات توسعه فرهنگ چاپ و منتشر شده است . به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  مهر با مروری کوتاه به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب آسیبها و راهبردهای فرهنگ دینی منتشر شد

کتاب  آسیبها، چالشها و راهبردهای فرهنگ دینی  بر اساس دیدگاه سید محمد خاتمی از سوی دفتر مطالعات توسعه فرهنگ چاپ و منتشر شده است .

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  مهر با مروری کوتاه به تاریخ ایران، روح دینداری همراه با علاقه به وطن مشاهده می شود .

در اغلب دوره های تاریخی همواره بزرگانی بوده اند که برای تحقق آموزه های الهی و وحیانی قد برافراشته اند و برای اعتلای دین تلاش کرده اند .

حافظه تاریخ هرگز خدمات متقابل اسلام و ایران را فراموش نمی کند و کتابخانه های بزرگ دنیا نام اندیشمندان ایرانی را که برای بسط فرهنگ و دانش اسلامی تلاش کردند و در عرصه تاریخ، لغت، فلسفه، فیزیک، ریاضیات، طب و ده ها رشته دیگر گامهای سترگی برداشتند، محو نمی کند .

ایران پس از اسلام و مردمی که با آغوش باز اسلام را پذیرا شدند و عترت پیامبر اکرم (ص) را از جان خویش عزیزتر دانستند، همواره در طلب فرصتی بودند تا روح اسلام را در کالبد جامعه متجلی سازند و شریعت اسلام را در عرصه زندگی وارد کنند . به همین دلیل تاریخ ایران بیانگر قیامها و اقدامهای وسیع مصلحان برای تحقق این امر است .

انقلاب اسلامی ایران که با رهبری امام خمینی(ره) آغاز و به انجام رسیده است، آخرین و کاملترین حرکت مردمی است که با شعار و شور اسلامی پیروز و خواسته ها و آرمانهای چند صد ساله اش در قانون اساسی کشور متبلور می شود .

کتاب " آسیبها، چالشها و راهبردهای فرهنگ دینی" بر اساس دیدگاه سید محمد خاتمی از سوی دفتر مطالعات توسعه فرهنگ دینی، انتشارات عرش پژوه در هشت فصل به منظور بررسی آسیبها، چالشها و همچنین راهبردهای فرهنگ دینی چاپ و منتشر شده است .

دین، حکومت، مردمسالاری، نخبگان، ایران امروز و اقتضائات، آسیب شناسی فرهنگ دینی، توسعه فرهنگ دینی و فردای فرهنگ دینی، عناوین بخشهای این کتاب است .

نسبت دین و دموکراسی، توسعه فرهنگ دینی و سؤالات پیش روی، بحران هویت دینی، دین و آزادی ، نقش و هدف دین و همچنین عقلانیت بنیان دین مداری از جمله مباحثی است که در بخشهای مختلف کتاب مطرح شده است .