تبیان، دستیار زندگی
ست دومین نشست سالانه وحدت حوزه و دانشگاه در استان اصفهان با پیام آیت الله مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان برگزار شد. به گزارش خبرگزاری  تبیان به نقل از شبستان از اصفهان ، آیت الله مظاهری در این پیام ن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نهضت تولید علم و فقه نیازمند استحكام پایه های علمی در همه مراكز آموزشی است

دومین نشست سالانه وحدت حوزه و دانشگاه در استان اصفهان با پیام آیت الله مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری  تبیان به نقل از شبستان از اصفهان ، آیت الله مظاهری در این پیام نهضت تولید علم وفقه را نیازمند استحكام پایه های علمی در همه مراكز آموزشی اعم از آموزش و پرورش ، دانشگاه ها وحوزه ها دانست وافزود: تولید اندیشه و دانش وقتی ممكن خواهد شد كه حوزویان و دانشگاهیان از علم و قدر ت حقیقی برخوردار شوند و به معنای درست كلمه ، اهل علم و تحقیق باشند.
رئیس حوزه علمیه اصفهان ، در بخش دیگری از این پیام ، از مستحكم بودن سطح علمی حوزویان و دانشگاهیان ، به عنوان تضمین كننده آینده كشور یاد كرد و تصریح كرد : اینگونه نشست ها واجلاس ها می تواند راه های رسیدن به یك برنامه منسجم را برای برطرف كردن مشكلات موجود وجلوگیری از افت آموزشی در مراكز آموزشی هموار سازد.
در این همایش آیت الله طباطبایی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان ، نیز در سخنانی بیداری وروشنفكری استادان دانشگاه وحوزه را عاملی مهم در خنثی كردن ترفندهای تفرقه اندازان میان حوزه ودانشگاه دانست وگفت : استادان ودانشجویان دانشگاه ها وحوزه ها مكمل فكری یكدیگر هستند كه بركات ان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمایان است .
نماینده ولی فقیه وامام جمعه اصفهان ، همچنین اظهار امیدواری كرد : حوزویان ودانشگاهیان با همكاری و همفكری یكدیگر زمینه را برای ارتقاء علم ودانش در جامعه فراهم كنند.
همچنین در این مراسم رامشت ، رئیس دانشگاه اصفهان ، به نقش مؤثر حوزه های علمیه وپرورش متخصصان علوم مختلف علمی در تاریخ اصفهان ، اشاره كرد وگفت : عامل موفقیت علما درفعالیتهای علمی ، توجه داشتن به ابعاد معنوی دانش آست.