تبیان، دستیار زندگی
ست دین اسلام، دینی است که خداوند متعال را با اوصافی چون محبت، عشق و بخشش معرفی می کند و هر یک از این موارد، به تنهایی نمود و شاهدی بر زیبایی بی منتهای دین اسلام هستند . به گزارش تبیان به نقل از  مهر حجت الاسل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دین اسلام سرشار از زیبائیهای بی منتها است

دین اسلام، دینی است که خداوند متعال را با اوصافی چون محبت، عشق و بخشش معرفی می کند و هر یک از این موارد، به تنهایی نمود و شاهدی بر زیبایی بی منتهای دین اسلام هستند .

به گزارش تبیان به نقل از  مهر حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی ایازی قرآن پژوه تأکید بر اینکه زیبایی های قرآن از ابعاد مختلف قابل توجه و بررسی است، گفت: بررسی هر یک از این ابعاد عمق زیبایی دین را بخوبی نمایان خواهد کرد .

وی شیوه بیان و زبانی که برای نقل داستانهای قرآنی و البته دیگر آیات قرآن کریم بکارگرفته شده را یکی از ویژگی های بارز زیبایی قرآن مجید عنوان کرد و گفت: داستانهای قرآنی به دلیل برخورداری از این ویژگی، شیوا، روان و دلنشین بوده، بر روح و جان مخاطب تأثیر می گذارند .

حجت الاسلام ایازی تکیه گاه هایی که برای داستانهای مختلف انتخاب شده را از دیگر خصوصیات زیبایی شناسی قصه های قرآنی اعلام و یادآورشد: برای طرح قصه های قرآنی، فرازهای خاصی از آنها انتخاب و بخشهایی که از جذابیت و زیبایی بیشتری برخوردار هستند، در قرآن کریم آمده است .

وی در ادامه با تأکید بر اینکه قصه های قرآنی، تنها داستان نیستند، تصریح کرد: داستانهای قرآن، شرح شیوا، جذاب و روان وقایع تاریخی هستند که برای پند و اندرز و همچنین حکمت آموزی ، عنوان شده اند .

حجت الاسلام از دیگر جنبه های زیبایی قرآن را بکار رفتن 114 بار نام بخشنده، به موازات 114 سوره اعلام کرد و گفت: بی تردید یکی از زیبایی ها، زیبایی معنوی است که با محبت، عشق و بخشش آغاز می شود .