تبیان، دستیار زندگی
دستگاه ادراری انسان را باید جزو مهم ترین بخش های بدن، با سوخت و ساز بالا دانست. این دستگاه كه وظیفه تخلیه بخشی از مواد وارد شده به بدن را دارد از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و اگر عفونتی در این بخش بروز دهد..
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : نسرین صادقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بررسی باکتری عامل عفونت ادراری دستاورد تقدیری دوره اول حنان دخترانه

بررسی باکتری عامل عفونت اداری دستاورد برتر دوره اول حنان دخترانه

یازدهمین دوره از پروژه های دانش آموزی تبیان نیز با یاری خداوند و حضور پر شور شما دوستان و علاقمندان به پایان رسید.
در این دوره از جشنواره تعداد 185 گروه به عنوان گروه های تقدیری در بخش های سمینارهای علمی، مسابقات و غرفه های نمایشگاهی به عنوان گروه های تقدیری برگزیده و معرفی شدند.
 بر آن شدیم تا با معرفی پروژه های گروه های تقدیری علاوه بر قدردانی از این دوستان نوآور، زمینه ای را برای ایده پروری سایر پژوهشگران علاقمند فراهم آوریم.
  
مقطع: دوره اول
موضوع: بررسی گیاهی بر باکتری عافل عفونت ادراری
نام مدرسه: مجتمع حنان دخترانه
نام استاد: خانم فراهانی
دانش آموزان: آیدا صبحی، حورا هوبخت 

چکیده:
دستگاه ادراری انسان را باید جزو مهم ترین بخش های بدن، با سوخت و ساز بالا دانست. این دستگاه كه وظیفه تخلیه بخشی از مواد وارد شده به بدن را دارد از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و اگر عفونتی در این بخش بروز دهد می تواند بسیار ناراحت كننده باشد. از نشانه های این عفونت، تكرر ادرار، تغییر رنگ ادرار، احساس تب و لرزو دفع دردناك یا سوزش ادرار می باشد.

بررسی باکتری عامل عفونت اداری دستاورد برتر دوره اول حنان دخترانه

عوامل میكروبی مختلفی قادرند موجب تحریك سیستم ادراری و بروز عفونت در این ناحیه شوند كه یكی از آن ها باكتری اشرشیا كلای هموراژیك می باشد. این باكتری با افزایش تعداد و عملكرد آسیب زننده اش در سیستمادراری انسان می تواند در ایجاد عفونت در دستگاه ادرای انسان نقش ایفا كند؛ به طوری كه بیش از 95 درصد زنان در طول زندگی خود حداقل یك مرتبه به این عفونت باكتریایی دچار می گردند.

از زمان های قدیم یكی از منبع اصلی درمان بیماری ها، گیاهان دارویی بوده است. آویشن یكی از گیاهان دارویی می باشد كه از دیرباز برای درمان عفونت ادراری مورد استفاده قرار می گرفته است.

بررسی باکتری عامل عفونت اداری دستاورد برتر دوره اول حنان دخترانه   بررسی باکتری عامل عفونت اداری دستاورد برتر دوره اول حنان دخترانه

آویشن گیاهی علفی از خانواده نعناع است. عصاره این گیاه معطر دارای خاصیت آنتی باكتریال بوده و به پیشگیری از عفونت ادراری و درمان آن كمك می كند.

هدف از این تحقیق، بررسی تاثیر عصاره گیاه آویشن بر مهار رشد باكتری اشرشیا كلای در شرایط آزمایشگاهی و مشاهده ی میزان تاثیر این ماده برای درمان باكتری عامل عفونت ادراری می باشد. 

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه و تنظیم: نسرین صادقی